خوری خ , khorvash
88/1/18 (03:40)
مدت زمان زیادیه که دارم از لنز استفاده می کنم و باهاش تا حالا مشکلی نداشتم. یادت باشه موقع خرید به این نکات دقت کنی: اول اینکه حواست باشه که حتماّ بسته بندی آکبند باشه. برای اینکه از این قضیه مطمئن باشی بهتره که از دکتر چشم پزشک لنزو بخری. توی این مغازه ها خیلی راحت لنز دست دومو مثل اولش بسته بندی مکنن و به مردم میندازن! (فراموش نکن که لنز دست دوم میتونه بیماری ایدزو انتقال بده)
بعد اینکه حواست به تاریخ مصرفش باشه که تاریخش نگذشته باشه. تاریخاشون معمولاّ دو ساله که تو این دو سال میتونی به مدت شش ماه(24ساعت) ازش استفاده کنی(بیشتر از این مدت منافذ لنز بسته میشه. هرچند که تاریخ مصرفش نگذشته باشه). اگر ساخت سال جاری باشه که چه بهتر. اگر موفق شدی و خریدی یادت باشه که هر وقت تاریخ مصرفش تموم شد بندازیش دور چون استفاده از لنز فاسد خیلی ضرر داره.
برای اینکه لنزت خراب نشه و چشماتو اذیت نکنه سعی کن ازش خوب نگهداری کنی. مثلاّ قبل و بعد گذاشتن خوب با سرم شستشو بشورش و حواصت باشه که ناخون روش کشیده نشه. با یه خراش ناخون باید بندازیش دور چون قرنیه چشمتو خراش میده. توصیه میکنم همیشه ناخونای شصت و اشارتو از ته بگیری و سوهان بکشی. 
راستی یه نکته که اکثراّ نمیدونن پشت و رو داشتن لنزه( در لنزهای نرم یا soft ) اگر لنزو برعکس بذاری توی چشمت خیلی اذیت میکنه به جای اینکه چشم بهش عادت کنه نسبت بهش واکنش نشون میده و قرمز میشه. برای اینکه پشت و روی لنزتو تشخیص بدی دو گوشه لنزو با دو انگشت بگیر و به هم نزدیک کن اگر لنز لوله شد درسته ولی اگه دو طرف لنز از هم دور میشدن باید برعکسش کنی.
یه نکته مهم رو فراموش نکن: هیچ وقت با لنز نخواب. چون خیلی ضرر داره و حتی خدایی نکرده باعث عفونت و در نهایت کوری میشه. البته به جز لنزهای هفتگی که اکه از اونا بخری فقط کافیه یک بار در هفته از چشمات در بیاری و شستشو بدی و دوباره بذاری تو چشمت تا هفته بعد.
لنزهای نرم یا soft بهتر از لنزای سخته یا hard
اگر چیزایی که گفتمو رعایت کنی برات هیچ مشکلی پیش نمیاد و میتونی سالها از لنز اسنفاده کنی.
یه مارک خوب هم که میشناسم و ازش راضی بودم ماکسیمهmaxim. یه کم قیمتش زیاده ولی هرچی برای چشمات خرج کنی ضرر نمیکنی. 
موفق باشی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, | 9:57 | نویسنده : Ali |