دانلود نرم افزار روت دستگاه های اندروید Kingo ROOT v1.1.5.1792

دسته‌بندی : بخش نرم افزار | دسته کاربردی | متفرقه

دانلود نرم افزار روت دستگاه های اندروید Kingo ROOT v1.1.5.1792

Kingo ROOT برنامه ای کامل است که برای ایجاد سهولت در فرآیند روت دستگاه های اندروید طراحی شده است. این برنامه به صورت خودکار دستگاه اندروید شما را شناسایی و عمل روت را تنها با یک کلیک میسر می کند. عملکرد سریع، افزایش عمر باتری، تنظیم پذیری محیط برنامه و سهولت کاربری از ویژگی های این برنامه ی سودمند است. این نرم افزار را میتوانید به صورت کاملآ رایگان از وب سایتایرنیان دانلود دریافت نمایید.


برخی از ویژگی های این نرم افزار:

شناسایی خودکار دستگاه
قابلیت تنظیم محیط برنامه
سازگاری با انواع ویندوزها
افزایش عمر باتری
عملکرد سریع
کاربرد آسان
و …
تصاویری از محیط این نرم افزار:

دانلود نرم افزار روت دستگاه های اندروید Kingo ROOT v1.1.5.1792



 


تاريخ : دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, | 11:12 | نویسنده : Ali |

ویژگی‌های جالب، کاربردی و دوست داشتنی که درون

 

گوگل کروم نهفته است و زندگی را ساده‌تر می‌کند

 

(قسمت اول)

358675-18-hidden-chrome-features-you-really-should-be-using

مرورگر کروم یکی از محبوبترین‌ها و پرسرعت‌ترین‌ها بین مرورگرهای موجود است و کلی ویژگی جالب دارد که شاید خیلی از ما از آنها چیزی ندانیم. در این مقاله که در دو قسمت ارائه می‌شود، شما را با برخی از این ویژگی‌های دوست داشتنی آشنا می‌کنیم.

1.تغییر پیشفرض جستجو از طریق نوار جستجو

1

می‌توانید به عنوان یک کاربر کروم، از ویژگی مفید جستجو در وب سایتها، بدون نیاز به رفتن به آنها استفاده کنید. فقط تا زمانی که فهرست آنها در موتور جستجو وجود داشته باشد.

این ویژگی زمانی مفید است که مثلا می‌خواهید مقاله‌ای در ویکی پدیا را راجع به اورانگوتان‌ها مطالعه کنید. از طریق این ویژگی دیگر نیازی نیست به صفحات ابتدایی گوگل یا ویکی پدیا بروید، زیرا یک تب به سرچ بار شما با نام سایت مربوطه اضافه شده و شما می‌توانید مثلا نام مطلب یا صفحه مورد نظر خود را جلوی آن بنوسید و مستقیما به آن صفحه بروید.

اگر نام سایتی که می‌خواهید درون فهرست وجود ندارد، روی سرچ بار راست کلیک کنید و سپس گزینه Edit search engine را انتخاب کرده و نام سایت مورد نظر را به فهرست اضافه کنید. در مک هنگام کلیک بر روی سرچ بار کلید کنترل را پایین نگه دارید.

2.کشیدن چند تب به طور همزمان

بیشتر افراد با قابلیت کشیدن تب‌های کروم و رها کردن آنها در مرورگر دیگر آشنا هستند، اما نمی‌دانند که می‌توانند اینکار را برای چند تب به طور همزمان نیز انجام دهند. تنها کافیست کلید شیفت را پایین نگه دارید و روی تمام تب‌هایی که می‌خواهید انتقال دهید کلیک کنید و همه را به طور همزمان حرکت دهید. در مک این کار را می‌توانید با فشردن کلید Command انجام دهید.



تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:48 | نویسنده : Ali |
ایتنا- مدت‌هاست که مسئولان دلیل اصلی بی‌کیفیتی و سرعت و اختلال اینترنت ایران را پهنای باند می‌دانند.
 
آیا گره پهنای باند اینترنت کشور گشوده می‌شود؟


رسیدگی به پهنای باند یکی از اولین هدف‌های وزارت ارتباطات در دولت یازدهم است، این موضوع را می‌توان از صحبت‌های جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برداشت کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا،‌ نصرالله جهانگرد در مورد پهنای باند اینترنت گفته بود: رسیدگی به این موضوع جزو اولین دستورات وزیر به بنده بوده است که براساس آن باید یک کمیته تخصصی شکل بگیرد و تکلیف برنامه پنجم توسعه که براساس آن ۶۰ درصد خانوارها و کلیه کسب‌و‌کارها از اینترنت با پهنای باند بالا برخوردار باشند، مشخص کنند که امیدواریم با اقدام‌های در دست اجرا، این امر تا سه سال آینده محقق شود.

کمی بعد از این سخنان معاون وزیر ارتباطات از آزادسازی ورود پهنای باند خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر کشور با کمبود پهنای باند بسیار زیاد مواجه بوده و هم اکنون طرح آزادسازی واردات پهنای باند در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی است. رگولاتوری از نظر قانونی در حال بررسی این موضوع است و ما موافقیم که بخش خصوصی زیر نظر شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت در کشور را تامین و توزیع کند.

اما جهانگرد چند ماه بعد گفت: ورود پهنای باند به کشور مانند مرزهای بین‌المللی است و هیچ کشوری مرزهای بین‌المللی خود را رها نمی‌کند. باید پهنای باند را کنترل و مدیریت کرد. اعمال سیستم کنترلی برروی پهنای باند را هر کشوری انجام می‌دهد و هزینه‌ای را به ازای آن دریافت می‌کند. شاید از این موضوع برداشت کرد که بحث ورود پهنای باند به کشور توسط شرکت‌های خصوصی به فراموشی سپرده شده یا طرح آن شکست خورده است.

او در تاریح ۲۷ آبان سال ۹۲ در مورد وضعیت پهنای باند کشور تاکید کرد که در آغاز کار دولت میزان ارتباط اینترنت بین الملل ۷۰ گیگابیت بر ثانیه بوده درحالی که هم اکنون راندمان را تا حدود ۳۰ گیگابیت افزایش داده‌ایم و در تلاشیم این رقم تا پایان سال ۹۲ به ۱۲۰ گیگابیت برسد.

به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات در سال گذشته سرانه اینترنت به ازای هر ایرانی دو کیلوبیت بر ثانیه بوده است که در مقایسه با سایر نقاط دنیا چندان مطلوب به حساب نمی‌آید. ظرفیت اینترنت در کشور باید به یک ترابایت برسد.

اما وزیر ارتباطات نیز معتقد است که سرعت اینترنت در ایران تعریفی ندارد و در حال حاضر اینترنت فراگیر شده و در همه سطوح خانواده‌ها، شهرستانها به صورت گسترده وجود دارد.

واعظی در پایان ۱۰۰ روز اول آغاز کار دولت تاکید کرد: همکاران ما زحمت کشیدند و گام مهمی را برداشتند برای اینکه در این دوره تولید داشته باشند. در رابطه با پهنای باند در داخل ۶۲۰ گیگابایت بر ثانیه داشتیم که امروز به ۸۲۰ گیگابایت بر ثانیه رساندیم. همچنین در رابطه با فیبر نوری و امواجی که در داخل وجود دارد در این ۱۰۰ روزه ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری کشیده شد؛ همه این امکانات در رابطه با زیرساخت بوده که ما تا به امروز توانستیم فراهم کنیم.

وی همچنین اظهار کرده بود: در حال حاضر سرعت نیاز مردم از آن امکاناتی که تولید می‌شود، بیشتر است. به طوری که ما ۱۰۰ روز قبل پهنای باند‌مان ۷۱ بود امروز ۱۱۰ است و من قول دادم در ۱۰۰ روز دوم به ۱۵۰ برسد و تا فروردین به ۲۰۰.

با تمام این اوصاف طبق آمار اعلام شده ظرفیت اینترنتی فعلی کشور در حال حاضر ۱۵۰ گیگابایت بوده است و باید منتظر ماند و دید رسیدگی‌های دولت یازدهم چقدر می‌تواند گره کور پهنای باند در کشور را باز کند.


تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:47 | نویسنده : Ali |
یك خبر شوكه كننده از جدیدترین CPU اینتل

 

یك خبر شوكه كننده از جدیدترین CPU اینتل
یك خبر شوكه كننده از جدیدترین CPU اینتل
 

(پردازنده 80 هسته ای هم آمد) 
 

تا به حال عادت داشته ایم که پردازنده های مورد استفاده مان همیشه یک هسته ای باشند . این بدان معناست که این پردازنده ها تنها دارای یک موتور بودند و کل تلاش سازندگان آنها هم متوجه افزایش کارآیی و توانایی همین یک هسته بود.
یکی دو سال پیش دو غول سازنده پردازنده های رایانه ای – اینتل و AMD - از دستیابی به فناوری ساخت پردازنده های دو هسته ای خبر دادند این بدان معناست که دو موتور بر روی یک پردازنده کوچک نصب می شود تا کارآیی آن به نحو چشمگیری افزایش یابد .
ظرف چند ماه اخیر این دو شرکت از احتمال ساخت پردازنده های چهار هسته ای خبر داده اند و از جمله اینتل اعلام کرده که تاسال 2007 پردازنده های چهار هسته ای (Quad-Core ) روانه بازار می کند .
اما چندی قبل اینتل خبری را منتشر کرد که نه تنها AMD رقیب اصیلش را شوکه کرد بلکه تمامی دست اندرکاران عرصه IT را انگشت به دهان نگهداشت . خبر این بود که این شرکت موفق به ساخت نمونه اولیه پردازنده 80 هسته ای شده که می تواند در یک ثانیه یک تریلیون عملیات محاسباتی انجام دهد . ( یک تریلیون معادل یک هزار میلیارد است ) پل اتلینی رئیس اینتل تکه ای از یک ویفر سیلیکونی نسبتاً بزرگ را هفته پیش و در جریان برگزاری همایش Enter developer در سان فرانسیسکو در معرض دید هزاران نفر گذارد . تراشه های نصب شده بر روی این ویفر می توانند تنها در عرض یک ثانیه یک ترابایت اطلاعات ( یعنی یک تریلیون بایت ) را با سرعت تمام جابجا کنند .

اتلینی که از اختراع جدید مهندسان شرکت تحت رهبری خود بسیار هیجان زده به نظر می رسید اظهار امیدواری کرد که کار طراحی این پردازنده پرقدرت ، ظرف 5 سال آینده به اتمام برسد . 
اعلام این خبر در همایش یاد شده بسیار اهمیت دارد زیرا اینتل از آن برای آموزش برنامه نویسان خود و اعلام برنامه های کوتاه مدت و درازمدت استفاده می کند . طی سه سال اخیر اینتل از تعداد زیادی از مهندسان سخت افزار دعوت کرده تا با کارکنان اینتل ، آشنا شوند و کلاس هایی را در مورد فنآوری های جدید برای کارمندان اینتل برگزار کنند . 
در جریان این همایش ، اینتل خبرهای دیگری را هم اعلام کرد ، از جمله این كه ، عرضه پردازنده های چهار هسته ای خود را جلو انداخته و حداكثر تا ماه نوامبر یعنی حدود دو ماه دیگر ، آن ها را در دسترس علاقمندان قرار می دهد . علاوه بر این اینتل درصدد عرضه پردازنده های جدید فوق العاده سریع دوهسته ای موسوم به core 2 extreme و پردازنده های چهار هسته ای خاصی برای استفاده در رایانه های شخصی است كه همگی آن ها در سه ماهه اول سال 2004 در دسترس خواهند بود . 
در همین حال قرار است پردازنده های سرور چهارهسته ای اینتل هم تا ماه نوامبر در دسترس باشند. اتلینی ، رئیس اینتل می گوید: سعی كرده ایم كاری كنیم كه عملكرد این تراشه ها عالی باشد . به ادعای او عملكرد تراشه های چهارهسته ای این شركت، 70درصد بهتر ازتراشه های دوهسته ای آن است . از سوی دیگر گفته می شود كه عملكرد پردازنده های چهارهسته ای سرور اینتل 50درصد بهتر از عملكرد تراشه های دوهسته ای xeon 5100 است كه در ماه ژوئن عرضه شد . 
برخی از كارشناسان معتقدند اگر اوضاع همین طور به پیش رود AMD و تراشه های تازه اش مانند Athlon 64 ( برای رایانه های سرور و رومیزی ) و نیز پردازنده های Opteron دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت. این در حالی بود كه تا چندی قبل AMD به عنوان یك شركت تراشه ساز خلاق كه موی دماغ اینتل شده ، مطرح بود اما حالا اینتل ، خلاق تر از AMD به نظر می رسد.
البته این فرایند در مجموع به نفع دنیای ICT است . با بالا رفتن سرعت پردازش استفاده از امكانات چند رسانه ای به روی رایانه ها و نیز شبكه اینترنت و دیگر شبكه های رایانه ای ، تسهیل خواهد شد . 
به نظر می رسد اینتل با ارائه پردازنده های چند هسته ای از این دست و نیز تلاش گسترده ای كه برای گسترش استفاده از فنآوری بی سیم WiMax به عمل می آورد به یكی از ستون های اصلی دنیای ICT مبدل شده است. 
منبع:bahaneha.com 


تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:46 | نویسنده : Ali |

با شنیدن صدای تیک تاک اینتل باید فهمید که پردازنده ی جدیدی در راه است.که تقریبا هر ۱۲ ماه اتفاق می افتد!هرسال فرایند یک معماری جدید از سوی اینتل که ابتدا در ناحیه (تیک) و جدیدتر در ناحیه (تاک)می باشد.جدول زیر خلاصه ای از استراتژی اینتل است که میبینید:

 

سال گذشته اینتل در پردازنده های Sandy Bridge با افزایش تعداد هسته ها توانست قدرت این سری از پردازنده ها چنان بالا ببرد که AMDهم با عرضه پردازنده های سری FX نتواسنت حتی به پای Sandy bridge اینتل برسد.

 

و اما امسال نوبت به Ivy Bridge میرسد.Ivy Bridge از Sandy bridge پیروی میکند اما با معماری جدیدتر!

Ivy bridge در ناحیه ی تیک قرار دارد که پله ای از Sandy bridge جلو تر است و مهمترین تغییر در ناحیه ی تیک تکنولوژی ۲۲ نانومتری است.که مصرف انرژی را بسیار در این پردازنده کاهش داده است و همچنین سرعت پردازش هم طبیعتا افزایش خواهد یافت.

بگذارید یک مسئله ی جالبتر را دنبال کنیم تا کمی بیشتر با استراتژی شرکتهای سازنده ی پردازنده ها آشنا شوید.

شرکت اینتل سال هاست که به دنبال حذف کارت های گرافیکی مجزا است.به این معنا که میخواهد CPU و GPU را در هم ادغام کند و تنها یک پردازنده کار هردو را انجام دهد و باید گفت تا حدودی هم موفق به انجام این استراتژی شده است.پردازنده های سری Sandy Bridge دارای یک پردازنده ی گرافیکی هستند.یعنی یک GPU.ابتدا در لپ تاپ ها از این پردازنده ها استفاده شد ولی آنچنان قدرتی نداشتند که بتوانند از عهده ی بازیهای گرافیکی بر بیایند و تنها جواب گوی محیط ویندوز بود.اما در اکثر لپ تاپ ها که یک کارت گرافیک nVIDIA و ATI را دارار میباشند باعث افزایش دوام باطری می شود.به طوری که شما وقتی در محیط ویندوز هستید،پردازنده ی گرافیکی اینتل استفاده می شود و پردازنده ی دیگر (nvidia یا ati) خاموش است.وهنگامی که بازِی را اجرا کنید به طور اتوماتیک بین پردازنده ی اینتل و دیگر پردازنده سوئیچ می شود.و این عمل بسیار بر روی ساعت کاری باطری تاثیر می گذارد.اینتل در Sandy Bridge زیاد موفق عمل نکرد(در حوزه ی گرافیک) و تنها با عرضه ی چند درایور جدید کمی باعث بهبود عملکرد GPU شد.

AMD نسبت به اینتل دارای یک برگ برنده است.و آن هم در دست داشتن ATI است.اما با وجود عرضه ی پردازنده هایی بر پایه APU هنوز حرفی برای گفتن ندارد.چون شاید قدرت پردازنده های گرافیکی سری FX خوب باشد(نسبت به Intel GPU) اما همچنان در عملکرد CPU نسبت به اینتل ضعیف تر است.

و اما nVIDIA:کار این شرکت نسبت به AMD و Intel بسیار سخت تر است.چون به تنهایی باید با هردو مبارزه کند.اما جالب است بدانید که nvidia سال هاست به دنبال حذف CPU است و همچنان موفق به این کار نشده است و همان طور که اطلاع دارید در پی این عمل ابتدا توان خود را بر روی پردازنده های موبایل امتحان می کند.و با عرضه ی پردازنده ی Tegra 3 کمی خوب عمل کرد و باید منتظر پردازنده های گرافیکی از سمت این شرکت باشیم که دیگر نیازی به CPU نباشد.

تا اینجا اینتل موفق تر عمل کرده است و اما نوبت به Ivy Bridge میرسد و بعد از آن Haswell.در Ivy bridge قدرت پردازنده %۱۵ افزایش یافته است و همچنین بهبود GPU که تکنولوژی ۲۲nm 3D باعث عملکرد بهتر شده است.

سال ۲۰۱۳ ناحیه ی تاک برای اینتل است.و ناحیه Haswell.اما در Haswell شاهد تغییرات بسیاری هستیم.که میتواند AMD را به خطر بیاندازد.در Haswell عملکرد GPU حدودا %۵۰ افزایش یافته است.و از این رو اینتل هر چه پیش میرود به تولید پردازنده هایی با قدرت گرافیک بالا نزدیک می شود.باید منتظر بماینم تا ببینیم کدام شرکت می تواند حریف های خود را شکست دهد.

 



تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:45 | نویسنده : Ali |

همه شگردهای بازار اینترنت پرسرعت

خدمات دهنده هایی که برای نصب مراجعه می کنند

شما یک دستگاه تلویزیون می خرید و در کمال تعجب مسئولان نمایندگی می گویند باید صبر کنید تا یک نفر تکنسین بیاید و آن را برایتان نصب و راه اندازی کند. راه اندازی تلویزیون به هیچ وجه کار سختی نیست اما چه می شود کرد؟ شما انتخاب دیگری ندارید. درمورد نصب و راه اندازی سرویس اینترنت شرایط سخت تر از تلویزیون است اما ما داخل جعبه مودم های جدید با یک دفترچه جادویی رو به رو شدیم.

 این دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی سریع نام دارد که به صورت قدم به قدم همه چیز را تشریح می کند. تنها چیزی که نیازی دارید سواد خواندن کلمات و جملات ساده فارسی است. قوانین شرکت ارتباطات زیرساخت هم می گوید نصب و راه اندازی مودم برعهده خود مشترک خواهد بود. این جمله دقیقا روی سایت مخابرات نوشته شده است. با این حال بعضی خدمات دهنده ها حرفی به مشتری خود نمی زنند تا درنهایت بتوانند چیزی در حدود 10 تا 15 هزار تومان اضافی به جیب بزنند. از همه بدتر زمانی است که شما باید کار و زندگی تان را تعطیل کنید و منتظر ورود «نصاب» عموما بدقول بمانید.


خدمات دهنده هایی که با محدودیت حجمی بازی می کنند

از سال ها پیش خدمات دهنده ها علاقه عجیبی به بازی با اعداد دارند. آنها از محدودیت های موجود برای میزان و حجم فایل های قابل دانلود استفاده کرده و تعرفه های متفاوتی برای خدماتشان تعیین می کنند. درصورتی که این مقدار مشخص قبل از مدت زمان اشتراک مصرف سود دسترسی به اینترنت مشتری قطع خواهد شد و او مجبور است به صورت ویژه حجم دانلود اضافی بخرد. ارتباطات زیرساخت به طور مشخص اعلام کرده اعمال محدودیت حجمی مجاز نیست و برخی خدمات دهنده ها هم آن را رعایت می کنند. بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه ویژه داشته باشید. چنانچه خیلی اهل دانلودکردن نیستید، می توانید اشتراکی بخرید که صرفه اقتصادی بیشتری دارد و ارزان تر تمام می شود چون مثلا قیمت یک اشتراک با سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه با حجم دانلود دوگیگابایت، در مقایسه با اشتراک 128 کیلوبیتی دیگری با حجم دانلود پنج گیگابایت ارزان تر است.

خدمات دهنده هایی که ارزان تر هستند

بعد از گرد و خاک خدمات دهنده هایی که برای خودشان اسم و رسمی دست و پا کردند، شرکت مخابرات هم به این نتیجه رسید که بیرون گود نماند. آنها از چند وقت پیش به صورت مستقیم وارد گود شده اند و به ارائه خدمات می پردازند. تنها مشکل موجود محدودیت پورت های شرکت مخبارات بود، به نحوی که در بعی مراکز مخابراتی تهران همه ظرفیت ممکن تکمیل می شد و متقاضیان مجبور بودند در نوبت واگذاری بمانند. 

این انتظار گاهی حتی تا یک سال هم به درازا می کشید. خبر خوب اینکه با فراهم شدن امکانات جدید امکان واگذاری پورت های جدید فراهم شده است و حالا مشترکان بیشتری می توانند از خدمات اینترنت مخابرات استفاده کنند. آنها همچنین شماره تلفن 1899 را برای ثبت نام فروی اینترنت اعلام کرده اند. ما به خاطر قیمت اقتصادی این اشتراک علاقه زیادی به آن داریم ضمن اینکه آنها حالا اشتراک هایی با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه را هم بدون محدودیت واگذار می کنند. تنها خدمات دهنده ای که می تواند از نظر قیمت با مخابرات رقابت کند پارس آنلاین است. البته بعضی ها می گویند نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.


خدمات دهنده هایی که با ما شوخی می کنند

بعضی خدمات دهنده ها ادعا می کنند به مشتری هایشان چیزی به عنوان «دانلود رایگان شبانه» هدیه می دهند. در حقیقت مشتری های چنین خدمات دهنده هایی یک اشتراک با محدودیت دانلود خریده اند و اگر ساعت دو بامداد تا هشت صبح برای دانلود فایل اقدام کنند، این مقدار روی حسابشان منظور نخواهد شد. شخصی را تصور کنید که پول داده و یک پورشه آخرین مدل با سرعت 300 کیلومتر در ساعت را صاحب شده است؛ با این حال مسئول نمایندگی موقع تحویل سوئیچ به او می گوید چون مشتری خوبی بوده، راندن در جاده های خاکی برایش رایگان است! 

سعی کنید فریب این بازی ها را نخورید و از همان اول به سراغ یک اشتراک بدون محدودیت بروید. نکته بامزه دراینجاست که معمولا سرعت دانلود در ساعت های اعلام شده برای حجم رایگان به شدت افت کرده و حتی گاهی کاربران را از انجامن عملیات دانلود منصرف می کند.


تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:42 | نویسنده : Ali |

همه شگردهای بازار اینترنت پرسرعت

خدمات دهنده هایی که برای نصب مراجعه می کنند

شما یک دستگاه تلویزیون می خرید و در کمال تعجب مسئولان نمایندگی می گویند باید صبر کنید تا یک نفر تکنسین بیاید و آن را برایتان نصب و راه اندازی کند. راه اندازی تلویزیون به هیچ وجه کار سختی نیست اما چه می شود کرد؟ شما انتخاب دیگری ندارید. درمورد نصب و راه اندازی سرویس اینترنت شرایط سخت تر از تلویزیون است اما ما داخل جعبه مودم های جدید با یک دفترچه جادویی رو به رو شدیم.

 این دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی سریع نام دارد که به صورت قدم به قدم همه چیز را تشریح می کند. تنها چیزی که نیازی دارید سواد خواندن کلمات و جملات ساده فارسی است. قوانین شرکت ارتباطات زیرساخت هم می گوید نصب و راه اندازی مودم برعهده خود مشترک خواهد بود. این جمله دقیقا روی سایت مخابرات نوشته شده است. با این حال بعضی خدمات دهنده ها حرفی به مشتری خود نمی زنند تا درنهایت بتوانند چیزی در حدود 10 تا 15 هزار تومان اضافی به جیب بزنند. از همه بدتر زمانی است که شما باید کار و زندگی تان را تعطیل کنید و منتظر ورود «نصاب» عموما بدقول بمانید.


خدمات دهنده هایی که با محدودیت حجمی بازی می کنند

از سال ها پیش خدمات دهنده ها علاقه عجیبی به بازی با اعداد دارند. آنها از محدودیت های موجود برای میزان و حجم فایل های قابل دانلود استفاده کرده و تعرفه های متفاوتی برای خدماتشان تعیین می کنند. درصورتی که این مقدار مشخص قبل از مدت زمان اشتراک مصرف سود دسترسی به اینترنت مشتری قطع خواهد شد و او مجبور است به صورت ویژه حجم دانلود اضافی بخرد. ارتباطات زیرساخت به طور مشخص اعلام کرده اعمال محدودیت حجمی مجاز نیست و برخی خدمات دهنده ها هم آن را رعایت می کنند. بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه ویژه داشته باشید. چنانچه خیلی اهل دانلودکردن نیستید، می توانید اشتراکی بخرید که صرفه اقتصادی بیشتری دارد و ارزان تر تمام می شود چون مثلا قیمت یک اشتراک با سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه با حجم دانلود دوگیگابایت، در مقایسه با اشتراک 128 کیلوبیتی دیگری با حجم دانلود پنج گیگابایت ارزان تر است.

خدمات دهنده هایی که ارزان تر هستند

بعد از گرد و خاک خدمات دهنده هایی که برای خودشان اسم و رسمی دست و پا کردند، شرکت مخابرات هم به این نتیجه رسید که بیرون گود نماند. آنها از چند وقت پیش به صورت مستقیم وارد گود شده اند و به ارائه خدمات می پردازند. تنها مشکل موجود محدودیت پورت های شرکت مخبارات بود، به نحوی که در بعی مراکز مخابراتی تهران همه ظرفیت ممکن تکمیل می شد و متقاضیان مجبور بودند در نوبت واگذاری بمانند. 

این انتظار گاهی حتی تا یک سال هم به درازا می کشید. خبر خوب اینکه با فراهم شدن امکانات جدید امکان واگذاری پورت های جدید فراهم شده است و حالا مشترکان بیشتری می توانند از خدمات اینترنت مخابرات استفاده کنند. آنها همچنین شماره تلفن 1899 را برای ثبت نام فروی اینترنت اعلام کرده اند. ما به خاطر قیمت اقتصادی این اشتراک علاقه زیادی به آن داریم ضمن اینکه آنها حالا اشتراک هایی با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه را هم بدون محدودیت واگذار می کنند. تنها خدمات دهنده ای که می تواند از نظر قیمت با مخابرات رقابت کند پارس آنلاین است. البته بعضی ها می گویند نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.


خدمات دهنده هایی که با ما شوخی می کنند

بعضی خدمات دهنده ها ادعا می کنند به مشتری هایشان چیزی به عنوان «دانلود رایگان شبانه» هدیه می دهند. در حقیقت مشتری های چنین خدمات دهنده هایی یک اشتراک با محدودیت دانلود خریده اند و اگر ساعت دو بامداد تا هشت صبح برای دانلود فایل اقدام کنند، این مقدار روی حسابشان منظور نخواهد شد. شخصی را تصور کنید که پول داده و یک پورشه آخرین مدل با سرعت 300 کیلومتر در ساعت را صاحب شده است؛ با این حال مسئول نمایندگی موقع تحویل سوئیچ به او می گوید چون مشتری خوبی بوده، راندن در جاده های خاکی برایش رایگان است! 

سعی کنید فریب این بازی ها را نخورید و از همان اول به سراغ یک اشتراک بدون محدودیت بروید. نکته بامزه دراینجاست که معمولا سرعت دانلود در ساعت های اعلام شده برای حجم رایگان به شدت افت کرده و حتی گاهی کاربران را از انجامن عملیات دانلود منصرف می کند.


تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:42 | نویسنده : Ali |

آموزش مخفی کردن فایل ها در یک عکس!

راه های مختلفی برای رمز گذاری و یا مخفی کردن فایل ها و حفظ امنیت اطلاعات شخصی وجود دارد. یکی از این روش ها اضافه کردن فایل ها به یک عکس است. در این روش تنها خود شما می دانید که در داخل فایل تصویر، اطلاعات دیگری وجود دارد و به این ترتیب کسی نمی تواند به اطلاعات محرمانه شما دسترسی داشته باشد.
 
 پیش از شروع مراحل انجام این کار شما به یک نرم افزار فشرده سازی نیاز خواهید داشت. می توانید از نرم افزارهای مختلف فشرده سازی مانند Winrar یا WinZip و یا 7Zip استفاده کنید.
 
در این روش شما ابتدا فایل های که قصد دارید مخفی شوند را فشرده کرده و سپس فایل فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید. به این ترتیب اطلاعات محرمانه شما در دل یک عکس مخفی می شوند و زمانی که کسی برروی عکس کلیک کند تنها تصویر را مشاهده می کند و متوجه فایل های مخفی نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که نباید حجم فایل های مخفی شده زیاد باشد چون در اینصورت ممکن است دیگران به دلیل حجم غیر معمول فایل، به آن شک کنند.
 
مرحله اول: یک پوشه (Folder) در درایو C (یا هر مکان دیگر) ایجاد کنید و برای مثال نام آن را Testfile بگذارید. حال فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را درون این پوشه منتقل کنید. همچنین عکسی که قرار است این فایل ها در ان قرار بگیرد را نیز دراین پوشه بگذارید. مثلاًمن فایل های a.txt و b.txt و فایل عکس image.png را قرار داده ام شما می توانید هر تعداد فایلی که دوست دارید را با این روش مخفی کنید.
 
مرحله دوم: هردوفایلی که می خواهید مخفی شوند (a.txt,b.txt) را انتخاب و سپس برروی آنها دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و ازمنوی بازشده گزینه "Add to Archive" را انتخاب کنید، البته شما باید مطمئن باشید که یک برنامه فشرده سازی مثل WinZip or ZipGenius و یا 7Zip را در سیستم خود نصب کرده اید. در غیراینصورت این منو برای شما وجود نخواهد داشت.
 
 
مرحله سوم: یک نام برای فایلی که فشرده کردید اختصاص دهید من نام Compressed را انتخاب کرده ام.
 
مرحله چهارم: حال برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتدا روی کلید شروع (Start) در گوشیه سمت چپ، پایین صفحه کلیک کنید و CMD را جستجو نموده و آن را اجراکنید. ( در ویندوز XP می توانید کلیدهای ترکیبی Windows+R را فشار داده و در Run تایپ کنید CMD)

 

مرحله پنجم: پنجره خط فرمان باز می شود. برای اینکه به درایو ریشه برویم دستور زیر را وارد نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید:
 
\CD
 
مرحله ششم: حال از این دستور استفاده کنید تا وارد فولدر Test شوید:
 
CD C:\Testfile
 
مرحله هفتم: حال دستور زیر را اجرا کنید تا فایل فشرده (حاوی فایل های محرمانه) به فایل تصویر اضافه شده و در یک فایل جدید به نام Secretimage.png ذخیره شود:
 
copy /b Image.png + Compressed.rar Secretimage.png
 
حال می توانید پوشه Testfile رو باز کنید و عکسی که دو فایل متنی درونش قراردارد به نام secretimage را ببینید. دیگر نیازی به باقی فایل ها ندارید، می توانید آنها را پاک کنید.
 
اما برای دیدن فایل هایی که مخفی کرده اید می توانید فایل secretimage را انتخاب و برروی آن دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و از گزینه open with برنامه winrar یا Winzip  و یا هر برنامه فشرده سازی دیگر را انتخاب کنید وفایل های مخفی خود را ببینید. روش دیگر این است که نرم افزار فشرده سازی خود را باز نموده و سپس فایل SecretImage را در آن باز کنید.

 



تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:40 | نویسنده : Ali |

چگونه از حساب گوگل خود نسخه پشتیبان بگیریم

همه ما از تعدادی از سرویس های گوگل مثل Gmail، Picasa، Adsense، Google+ و … استفاده می کنیم. حال اگر کسی اکانت گوگل شما را هک نموده و یا گوگل به هر دلیلی اقدام به بستن حساب کاربری شما کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دسترسی شما به همه داده های محرمانه تان همانند تماس ها، عکس ها، پیام ها و غیره قطع خواهد شد.
 
با استفاده از این روش ساده که در زیر توضیح داده شده، می توانید از همه یا تنها از یک یا چند سرویس خاص (مثلا فقط پیکاسا) نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.
 
مرحله ی ۱٫ به حساب کاربری جی میل خود وارد شوید.
 
مرحله ی ۲٫ ابتدا روی Account و سپس روی Account Setting کلیک نمایید.
 
 
مرحله ی ۳٫ گزینه ی Data Liberation را از میان گزینه ها انتخاب کنید.
 
 
مرحله ی ۴٫ روی گزینه ی Download your Data کلیک کرده و مراحل را دنبال نمایید.
 
 
 
 
اگر می خواهید فقط از یک سرویس خاص پشتیبان گیری کنید می توانید فقط همان سرویس را انتخاب کنید.


تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:39 | نویسنده : Ali |

هنگام خرید نوت بوک به چه چیزی فکر کنیم؟

جنس تاچ پد:
در بسیاری از لپ تاپ های ارزان قیمت تاچ پد از همان موادی ساخته شده که بدنه لپ تاپ را تشکیل میدهد. به نظر بد نمی آید اما کمی که با آن کار کنید متوجه می شوید که در کنترل نشانگر کامپیوتر مشکل دارید و حس راحتی وجود ندارد. مدل های بهتر از موادی مانند شیشه استفاده می کنند که مقاومت کمتری ایجاد می کند و اصطکاک کمتر به معنای حرکت راحت تر و روان تر انگشت شما روی تاچ پد است.
 
اندازه تاچ پد:
در یک تاچ پد کوچک، انگشت شما جای حرکت ندارد. بنابراین هنگام خرید دقت کنید که در طراحی لپ تاپ چقدر فضا به تاچ پد اختصاص یافته است؟ اگر جزو کاربرانی هستید که از تاچ پد زیاد استفاده می کنید احتمالا نیاز به یک تاچ پد بزرگ دارید تا با آن راحت باشید. ضمن اینکه به محل قرار گیری هم دقت کنید. برخی شرکت های سازنده، آن را در وسط لپ تاپ قرار نمی دهند و به یک طرف متمایل می کنند. حالا اگر شما چپ دست باشید ممکن است در کار با تاچ پد به مشکل بر بخورید.
 
 
دکمه های تاچ پد:
تا به حال تاچ پدهایی را دیده اید که دکمه های بسیار محکمی دارند و با هر بار فشار دادن آنها یک صدای کلیک بلند تا اتاق کناری شنیده می شود؟ بعضی تاچ پد ها دارای دو دکمه مجزا هستند. در بعضی دیگر تمام محیط تاچ پد یک دکمه بزرگ به حساب می آید و یک دکمه دیگر هم به صورت مجزا قرار گرفته است. در این مورد انتخاب با خود شما است. اما اکثر کاربران روش دو دکمه ای را ترجیح می دهند. به شرطی که دکمه ها خوش دست و به راحتی قابل استفاده باشند. 
 
 
در هر صورت وقتی که یک لپ تاپ جدید می خرید علاوه بر تمام مشخصات سخت افزاری، حواس تان به تاچ پد هم باشد به دنبال یک تاچ پد بزرگ، با پشتیبانی از مولتی تاچ، با سطحی صاف و دکمه هایی نرم باشید. و اگر شما هم نکته دیگری بلد هستید آن را در بخش نظرات یادآوری کنید.

 



تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, | 20:37 | نویسنده : Ali |