۳۹۲/۰۳/۳۱

انتشار تصاویر جدید از «جوخه قهرمانان ۲»

امروز سازندگان عنوان “Company of Heroes 2″ تعدادی اسکرین شات از بخش تک نفره این بازی خود منتشر کردند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

در این تصاویر کارگردان این عنوان یعنی Quinn Duffy و تیمش شما را به عمق مبارزات و مراحل کمپین تک نفره بازی می برند.

کسای که بازی را به صورت کامل خریداری کنند و در همان اکانتی که با آن نسخه بتا را انجام دادند اگر به مدت ۶۰ روز بازی کنند تمامی پیشرفت هایی که در نسخه بتای بازی بدست آورده بودند در نسخه اصلی هم همان ها را یکجا خواهند گرفت. این عنوان در تاریخ چهارم تیر ماه منتشر خواهد شد.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:47 | نویسنده : Ali |

۳۹۲/۰۴/۰۱

بتزدا: «ولفنشتاین» بخش چند نفره نخواهد داشت

رئیس کل شرکت محبوب بتزدا, آقای Pete Hines اعلام کرد که Wolfenstein: The New Order دارای بخش چند نفره نخواهد بود و دلیل آن را نیز این موضوع اعلام کرد که بتزدا دوست ندارد سازنده بازی یعنی Machine Games را مجبور به این کار کند.

وی در مصاحبه ای با یوروگیمر به خبرنگار این سایت گفت:

“با Machine Games در مورد قرار دادن بخش چند نفره در The New Order صحبت کردیم اما متوجه شدیم آن ها هیچ برنامه ای برای این بخش در بازی ندارند.دوست نداریم آن ها را مجبور به این کار کنیم.سازنده بازی شرکت بزرگی است و عناوینی هم چون The Chronicles of Riddick و “تاریکی” (Darkness) را ساخته است و در این عناوین از نوآوری هایی استفاده کرده است و هدف ما هم همین ایده های ناب هستند.”

با آن ها در این مورد صحبت کردیم اما آن ها گفتند “برنامه ای نداریم” و ما هم به آن ها در جواب نگفتیم که “ما هم استودیو دیگری را برای ساخت بخش چند نفره استخدام می کنیم!”

به گفته ی برخی بتزدا هم چنین از Fallout 4 پشت درهای بسته در نمایشگاه E3 2013 رونمایی کرده است اما هنوز هیچ اطلاعات دقیقی موجود نیست.Wolfenstein: The New Order برای کنسول های نسل فعلی, نسل بعدی و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:43 | نویسنده : Ali |

۱۳۹۲/۰۴/۰۱

«ویچر ۳» نامزد ۴۹ جایزه ی نمایشگاه E3 2013 شد

اگر بخواهیم لیستی از بهترین نمایش ها را در جریان E3 2013 نام ببریم مطمئنا The Witcher 3: Wild Hunt یکی از این عناوین بود.این بازی که در همایش مایکروسافت از آن تریلری به نمایش در آمد توانست هوادارن پر و پا قرصی برای خود دست و پا کند که منتقدان E3 2013 نیز از آن ها مستثنا نیستند.

The Witcher 3: Wild Hunt عنوان جدید استودیو لهستانی سی دی پراجکت (CD Projekt RED) است که قرار است نسل بازی های نقش آفرینی را دگرگون سازد.Adam Badowski مدیر مسئول این شرکت در این رابطه گفت:

“با نمایش «ویچر ۳» در ابتدای همایش مایکروسافت توانستیم بازخورد های مثبت زیادی را داشته باشیم و از آن شگفت زده هستیم چرا که ویچر ۳ نامزد دریافت ۴۹ جایزه در E3 2013 شد که این خود بسیار خوب است و می خواهم به همه این قول را بدهم که با یک عنوان خارق العاده طرف هستند.”

این بازی توانست نامزد دریافت جایزه هایی هم چون “بهترین بازی E3 2013″ و “بهترین نقش آفرینی E3 2013″ شود



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:43 | نویسنده : Ali |

۳۹۲/۰۴/۰۱

محتوای دانلودی “Revolution” این هفته برای پلی‌استشین رایگان خواهد بود

اولین پک الحاقی «عملیات سری ۲» (Call of Duty: Black Ops 2) که Revolution است قرار است این هفته برای پلی استیشن ۳ رایگان عرضه شود که جزو سرویس هایی است که سازنده بازی یعنی Treyarch همیشه به کاربران خود می دهد.

MP1st گزارش می دهد که مهلت رایگان بودن این محتوا تا ۲۴ جوئن خواهد بود.برای گرفتن این محتوا به صفحه ی فروشگاه بازی مراجعه کنید و بر روی گزینه ‘Revolution Free Trial’ کلیک کنید.این پک شامل چهار مپ Grind, Mirage, Hydro و Downhill خواهد بود.همچنین یک اسلحه SMG و یک مپ Die Rise که مربوط به قسمت زامبی خواهد بود داخل این پک قرار دارند.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:41 | نویسنده : Ali |

۳۹۲/۰۴/۰۳

چند نکته در مورد «متال گیر سالِد ۵ شبح درد»

  • همه شخصیت ها در «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» چیزی را از دست داده اند:

همانطور که می دانید “رقابت” و “انتقام” تم های اصلی داستان متال گیر سالِد ۵ شبح درد شبه خواهد بود. اما دیگر تم و زمینه ای که به طور متعدد ظاهر می شود ایده ی فقدان است: شبح درد. این در پادکست رسمی Alert 4 توسط تیم کوجیما توضیح داده شد. آقای Sean Eyestone مجری پادکست استدیو کوجیما توضیح داد: “تمام شخصیت ها تقریبا در بازی چیزی را از دست داده اند. این بازی در مورد درد و رنج است، دردی که آنها به دلیل از دست دادن یک چیز احساس می کنند، حال ممکن است از دست دادن یک پا و یا یک دست باشد و یا از دست دادن قدرت تکلم و دوستانشان.”

او همچنین گفت اگر شما با این طرز فکر دوباره به تریلر نگاه کنید متوجه می شوید که بعضی چیز ها همین موضوع را نشان می دهند: شخصیت Skull Face صورتش را از دست داده است، شخصیت Quiet صدایش را از دست داده است.

“اشاره هایی وجود دارد. به همین دلیل است که در تریلر توضیحات کوچکی را برای هر یک داده ایم.”

 

  • طراحی تمام شخصیت ها در ابتدا با آقای یوجی شیناکاوا آغاز می شود:

از وقتی که «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» از تکنولوژی اسکن سه بعدی چهره های واقعی استفاده کرده، بعضی از هواداران نگران شدند که این عمل بازی را از طراحی خلاقانه ی شخصیت ها که کل سری به آن مشهور است دور می کند. در پادکست رسمی کوجیما به این نگرانی ها پاسخ داده شده است.

چیزهایی که هواداران در مورد آن نگران هستند شامل: آیا تکنیک اسکن ۳بعدی قابلیت چهره پردازی خاص رو سلب میکنه، در مقابل شخصیت طراحی شده ؟ طبق گفته تیم کوجیما این دلیلی است که همه شخصیت ها از تکنیک اسکن ۳بعدی استفده نمی کنند. بعضی از شخصیت های موجود، در گذشته ظاهرشان شکل گرفته است. اما حتی برای اسکن ۳بعدی هم هواداران نباید نگران باشند. آقای Eyestone اطمینان می دهد که تمام شخصیت پردازی ها با آقای یوجی شیناکاوا (Yoji Shinkawa) آغاز می شود، قطعا اگر نام کوجیما در کنار سری متال گیر را نادیده بگیریم فرد دوم آقای یوجی شیناکاوا بوده است، کسی که از ابتدای سری تا به الان ایده های زیادی را همیشه با خود همراه داشته است. بعد از آن بازیگرانی که به ایفای نقش می پردازند تا شبیه به طراحی شان باشند. تعدادی شخصیت هستند که در دنیای واقی شبیه آنها وجود ندارد، مانند شخصیت Code Talker که بیش از ۱۰۰ سال عمر دارد. آنها از تاثیرات خاص اجزای مصنوعی برای آرایش چهره اش کمک گرفته اند: چهره او بر اساس چهره یک بازیکر شکل گرفته است.” سبک Photorealism بسیار مهم است، اما نباید خلاقیت را قربانی کنی تا آن را به دست آورید.”

 

  • آهنگساز «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» آقای لودویگ فرسل (Ludvig Forssell) در مورد بازی می گوید:

اطلاعاتی قبلا در مورد «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» در اختیار عموم قرار گرفته است، اما بعضی اطلاعات جدید در مورد بازی در مصاحبه با آهنگساز بازی آقای لودیگ فرسل فاش شد.

Sins of the Father به معنی “گناهان پدر” است و در واقع کلمه Sin به معنی اقدامی است که علیه قوانین مذهبی انجام می گیرد و توهین به خدا محسوب می شود.

“گناهان پدر” در واقع تم اصلی «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» است. آقای فرسل اشعاری را برای آن نوشته که آقای اکیهیرو هوندا (Akihiro Honda) موزیک آن را تنظیم کرده است. آقای هوندا نسخه های متفاوتی را از آن ساخت، و کوجیما (و دیگر اعضای تیم) از آنها انتخاب کردند. آقای فرسل اونها رو برای کوجیما نواخت و بنابراین کوجیما می توانست نوع موزیک ها را بشنود.

صدا ها و موزیک ها همگی در آمریکا ضبط شد(صدا ها و اشعار در لس آنجلس،نشویل برای موزیک ها و سانتا باربارا برای میکس).

نسخه ای که ما شنیدیم به طور اختصاصی برای تریلر نواخته شده بود. کوجیما اصلاحاتی را بر روی موزیک انجام داد و بعد از آن فرسل و بقیه تیم تلاش کردند که موزیک را برای تریلر مناسب تر کنند. آنها ۸ نسخه از تریلر را ساختند و یکی از آنها انتخاب شد.

کوجیما به طور کامل ایده ها و نوشته های تریلر را پیاده سازی کرد و ساختار اصلی را توضیح داد.

مجری پادکست از آقای فرسل پرسید که اشعار درون موزیک بازی از کجا سرچشمه می گیرند. فرسل پاسخ داد: “برای این بازی ما چند کلمه کلیدی داریم: رقابت و انتقام و …. که متاسفانه در این مقطع نمی توانم همه چیز را به شما بگم، اما استعاره های زیادی در اشعار وجود دارند و باید انجام بگیرد همچنین حماسه متال گیر.”

او از ماه مارس برای آماه کردن اشعار کارش را آغاز کرد (برای آماده شدن در E3). او چند نسخه از اشعار را به کوجیما ارائه کرد، و در نهایت آنها با نسخه فعلی به توافق رسیدند.

فرسل:”تقریبا در قسمت های پایانی موزیک شما می توانید جمله “Words that Kill” را بشنوید که چطور به چیز های دیگر ارتباط دارد.”

اقای آیستون: “من فکر کنم نکته خوبی است برای کسانی که اون رو نمی فهمند، چیز های از گذشته وجود دارند و اما بعد از آن به نوعی می توان فهمید که  حالا چه خبر است.”

از خود آقای فرسل با روش اسکن ۳ بعدی در بازی استفاده شده و در واقع در تریلر توسط اسنیک کشته می شود درست بعد از آن می توان جمله “Words that Kill” را شنید.

آقای فرسل در بازی که اسنیک در حال کشتن اوست

شما می توانید کارکنان مختلف تیم کوجیما رو که مخفی هستند در طول بازی پیدا کنید.

کوجیما دوباره از دونا بورک (Donna Burke) برای خوانندگی اشعار استفاده کرده است. خانم بورک موزیک Heavens Divide را به طور زنده (در رویداد های Peace Walker) برای MGS Peace Walker اجرا کرد و کوجیما به شدت از آن لذت برد و همانجا تصمیم گرفت که تمام خوانندگی موزیک های بعد توسط او انجام شود. بنابراین قبل از اینکه موزیک ساخته شود او انتخاب شده بود.

آقای فرسل کمی بیشتر در مورد “گناهان پدر” گفت. احتیاج است تاثیر و معانی مختفلی را بدهد و دقیق عمل کند و همچنین به بازی مرتبط باشد.

تصمیم به ساخت یک عنوان اولین کاری است که او انجام داد، “گناهان پدر” اغلب برای تعبیر استفاده می شود (و همچنین با کتاب های مقدس ارتباط دارد).

فرسل:”چیز های زیادی از آن (حماسه متال گیر) در اطراف خانواده جریان دارد. و ارتباطاتاتی داریم که مبنی بر نوعی گناه و نوعی اتفاق بد که در گذشته رخ داده است”. و این آن دلیلی است که من عنوان “گناهان پدر” رو انتخاب کردم. من فکر کنم این عنوان نتنها به خوبی با بازی مرتبط است بلکه به تمام حماسه ربط دارد.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:40 | نویسنده : Ali |

۳۹۲/۰۴/۰۴

۲۰ انحصاری به همراه ۱۲ عنوان جدید برای سال اول پلی استیشن ۴ در نظر گرفته شده است

همانطور که مطلع هستید تا پاییز امسال کنسول نسل هشتم کمپانی سونی ، PS 4 روانه بازارها خواهد شد و این شرکت برای سال اول این کنسول ۲۰ عنوان انحصاری و ۱۲ IP جدید در نظر دارد.

آقای جیم رایان مدیر بخش اروپای سرگرمی های سونی در این خصوص اذهان داشت :

“در بیست فوریه امسال در نیورک ما محصولات زیادی را نمایش دادیم و در E3 امسال به آپدیت کردن همان ها مشغول بودیم و در این میان و تنها عنوان The Order : 1886 را برای اولین بار نمایش دادیم، چیز های بیشتری در راه است…، در حال حاضر  از سوی یوشیدا مطلع هستم  که آنها مشغول کار بر روی ۳۰ عنوان در استدیوهای خودشان هستند و ۲۰ تای آن ها برای سال اول در نظر گرفته شده که از میان آن ها ۱۲ عنوان IP جدید محسوب میشوند. مسائل زیادی رخ خواهد داد و باید برخی مسائل را نزد خودمان نگه داریم و ما باید برای  Gamescome هم نمایش داشته باشیم، اینطور نیست ؟ ”

حال با وجود این صحبت های باید دید علاوه بر Killzone : Shadow Fall ، Knack ،  Infamous: Second Son  ، DriveClub ، The Order: 1886 چه عناوینی درGamescom نمایش داده خواهد شد

 


تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:40 | نویسنده : Ali |

۳۹۲/۰۴/۰۴

بسته الحاقی جدیدی برای GRID 2 در راه است

استدیو سازنده عنوان GRID 2 یعنی کدمسترز از چهار ماشین جدید برای بازی خود رونمایی کرد که طی یک بسته الحاقی عرضه خواهند شد. همچنین استدیو یک تریلر از این چهار ماشین منتشر کرده است که می توانید از سایت های مربوطه دانلود و مشاهده نمایید.

این بسته الحاقی امروز بر روی شبکه لایو و استیم به قیمت ۴۸۰ پوینت مایکروسافت و £۳٫۹۹ / $۵٫۹۹ / €۴٫۹۹ عرضه خواهد شد، فردا نیز نسخه PSN با همین قیمت عرضه می شود. ماشین های اضافه شده عبارت اند از : Nissan Skyline GT-R , Tomei Cusco Subaru Impreza WRX STI , Mazda RX-7 PANSPEED , 5ZIGEN Honda

تعدادی اسکرین شات از این ماشین ها منتشر شده است که می توانید مشاهده کنید.

 


تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:37 | نویسنده : Ali |

۳۹۲/۰۴/۰۶

دموی GT6 به زودی منتشر خواهد شد

عنوان Gran Turismo 6 در تعطیلات امسال برای کنسول PS3 منتشر خواهد شد، اما شما می توانید به وسیله دموی قابل بازی کمی زود تر از تاریخ انتشار این عنوان را تجربه کنید.

در تاریخ یازدهم تیر ماه سال جاری شما قادر خواهید بود قسمتی از این بازی که شامل ۱,۲۰۰ اتومبیل (در زمان عرضه )، به علاوه سه مدل مختلف ماشین از شرکت نیسان با نام های Leaf, 370Z, and GT-R می شود را تجربه کنید.

اگر شما مهارت و قدرت لازم را دارید می توانید از این زمان استفاده کنید و به وسیله دمو وارد بخش آکادمی GT شوید و در دنیای واقعی مسابقات ماشین شرکت کنید، اما اگر دوست ندارید که این قسمت را تجربه کنید مطمئنا تا تاریخ نهم شهریور می توانید این دمو را دانلود کنید. تعدادی اسکرین شات نیز از این بازی منتشر شده است که می توانید در این پست مشاهده کنید.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:37 | نویسنده : Ali |

۳۹۲/۰۴/۰۵

چگونه مثل حرفه ای ها «آخرین ما» را بازی کنیم

آیا دوست دارید «آخرین ما» را مثل حرفه ای ها به پایان برسانید؟پس نگاهی به این چند نکته ی فوق العاده مهم بیاندازید،یادتان باشد شوخی ای درکار نیست!
من می دانم که هیچکسی با استعداد های گیمری متولد نمی شود و معمولا بازی کننده ها وقت زیادی برای پرورش مهارت های کمی که دارند نیز ندارند.بازی های سختی مثل «آخرین ما» تفاوت های بین کسانی که بازی ها را به عنوان کارشان انجام می دهند و کسانی که فقط به عنوان تفریح به بازی های رایانه ای نگاه می کنند مشخص می سازد.اما از شانس شما،من به شما کمک خواهم کرد!
من قبلا هم راهنمایی های با ارزشی برای بازی کردن بازی های مختلفی مانند اسکایریم،فارکرای۳ و توم ریدر روی سایت قرار داده ام.امروز با چند نکته ی جالب دیگر برای بقا در جهان وحشیانه ی «آخرین ما» بازگشته ام.برای هر بخش،من ابتدا نحوه واکنش و برخورد یک آماتور با شرایط پیش آمده را بررسی می کنم.اگر این حالت برایتان آشنا بود،ناراحت نشوید،شکست خجالت ندارد.به جای این که عصبانی شوید،قسمت حرفه ای های هر بخش را بخوانید!در این قسمت برخورد من با هر موقعیت بیان شده،پس آن ها را یاد بگیرید تا بتوانید مثل من بازی کنید.

*شرایط: شما وارد محیطی می شوید که چیزهای جالبی در آن نظر شما را به خود جلب می کنند.

-برخورد یک آماتور با چنین شرایطی: رفتن به سمت وسیله ی موردنظر و بررسی کردن آن.

-برخورد یک حرفه ای با چنین شرایطی: رفتن به جهت مخالف وسیله ی مورد نظر،بدون نگاه کردن به آن.تمام گوشه و کنار تاریک و مرموز اتاق را بررسی کرده تا شاید چیزی برای جمع کردن وجود داشته باشد.به بازی،که از شما می خواهد تا l3 را بلافاصله فشار دهید تا به شما کمک کند بی توجه باشید چون شما یک حرفه ای هستید و اصلا به این چیزها نیازی ندارید.سپس به محل مورد نظر بازگشته و گزینه ی restart encounter  را فشار داده تا بفهمید وسیله ای که آن را نگرفته اید چه بوده است و مطمئن شوید که بازی به طور اتوماتیک ذخیره شده است.حالا کل چپتر مورد نظر را ریستارت کرده و دوباره خود را به وسیله ی مورد نظر برسانید.به «الی» گوش بدهید که درباره ی وسیله ی مورد نظر غر غر می کند،سپس کل کارهایی را که کرده اید را فراموش کرده و از ادامه ی بازی لذت ببرید!

 

*شرایط: وقتی با «تس» وارد یک منطقه می شوید که توسط هانترها کنترل می شود،شما توانسته اید خود را به پشت یک دشمنی که متوجه حضور شما نشده است برسانید.

-برخورد یک آماتور: از دکمه ای که روی صفحه به نمایش در می آید پیروی کرده و بی سرو صدا کار دشمن را تمام کنید.

-برخورد یک حرفه ای: ناگهان با سلاحی به او ضربه ی سنگینی وارد کنید و از پشت،سرش را بترکانید.در حالی که او با تمام قدرت شما را زیر ضربه هایش له می کند خیلی خونسرد و بی خیال منتظر واکنش «تس» باشید تا شما را نجات دهد.از این که سایر دشمنان آن منطقه از وجود شما با خبر شده اند کمی مضطرب شوید و به بازی ادامه دهید.

*شرایط: بعد از این که یاد گرفتید چگونه از کلید خفه کردن دشمنان استفاده کنید،شما و «تس» وارد منطقه ای پر از دشمنان می شوید.

-برخورد یک آماتور:پرت کردن حواس دشمنان،هدایت آن ها به مکان های تاریک و به آرامی و مخفیانه خفه کردن آن ها.

-برخورد یک حرفه ای: از تمام منطقه ی مورد نظر به آرامی و بدون جلب توجه دشمنان عبور کنید. آن دشمنی را که نزدیک در خروجی قرار دارد در نظر بگیرید.پشت یک کانتینر قایم شوید و با پرتاب کردن یک بطری یا تکه سنگ حواس دشمن مورد نظر را پرت کنید،البته با این کار تمام دشمنان دیگر نیز از وجود  شما با خبر می شوند،اما حرفه ای باشید و خونسردیتان را حفظ کنید.در حالی که سایر دشمنان متوجه حضور شما شده اند،به آرامی به سمت دشمن نزدیک در بروید و او را خفه کنید.حالا که مرده است و شما بهترین محافظ انسانی خود را در برابر گلوله های سایرین از دست داده اید،به زمین و زمان فحش دهید.حالا که حسابی گلوله باران شده اید،پشت یک کانتینر مخفی شده و منتظر «تس» شوید تا آن ها را بکشد.

 

*شرایط: در حالی که سعی دارید به شکلی مخفیانه از یک منطقه عبور کنید،دشمنان متوجه حضور شما شده و شروع به حرکت به سمت شما می کنند.

-برخورد یک آماتور: به جای قبلیتان بازگشته و پنهان شوید و بعد از این که نگهبانان به موقعیت قبلی خود برگشتند آماده ی حمله به آن ها شوید.

-برخورد یک حرفه ای: مثل یک مرد سر جای خودتان بایستید و از حق خود دفاع کنید!صبر کنید تا اولین نگهبان به شما رسیده و سلاحتان را از دستتان بندازد تا به او نشان دهید حتی با یک آجر  نیز می توانید دخلش را بیاورید.حالا سعی کنید که تکه آجر را به سمتش پرتاب کنید.در حالی که پشت سر هم ضربه هایی به صورتتان وارد می شود،به عقب شیرجه زده و یکی از تفنگ های خود را بیرون بیاورید در حالی که تس در حال مبارزه با دشمنان است به سمت نگهبان دومی که در حال دویدن به پشت شماست نشانه بروید،خب حالا که از دید شما خارج شده است بیخیالش شوید و سومین نگهبانی که در صحنه می بینید را نشانه بروید و هرچه گلوله دارید بی هدف به سمتش شلیک کنید و وقتی همه ی گلوله هاتان هدر رفت،یکی را برای شلیک به پایش نگه دارید.«تس» احتمالا او را می کشد،ولی ای کاش این کار را نمی کرد تا شاید او بخاطر خونریزی پایش میمرد و یا باقی عمرش را بدون یک پا زندگی می کرد و این جالب تر بود!حالا آن نگهبانی که به پشت شما رفته بود احتمالا مغز شما را ترکانده است،پس این «تس» لعنتی چه کار می کند؟!!

*شرایط: شما وارد منطقه ی تاریکی می شوید که پر از موجودات آلوده است.

-برخورد یک آماتور: به داستان های مزخرفی که به شما می گویند موجودات آلوده تقریبا نابینا هستند و متوجه نور چراغ قوه ی شما نمی شوند گوش داده و از این حقه برای عبور از منطقه استفاده کنید.

-برخورد یک حرفه ای: هر وقت دشمنان به شما نزدیک می شوند،چراغ قوه ی خود را خاموش کنید،چرا که با وجود این که بازی می گوید آن ها نابینا هستند،ولی شما نباید به هر چیزی که می شنوید اطمینان کنید.سعی کنید در تاریکی مسیرتان را ادامه دهید و با آزمون و خطا مسیر درست را تشخیص دهید.هر گاه که احساس کردید یک مسیر را اشتباه رفته اید،بپرید و با سرعت به سمت «الی» بدوید و هر وسیله ای که سر راهتان بود را به اطراف پرتاب کنید و اگر دشمنان از وجود شما با خبر شدند،مبادا چراغ قوه را روشن کنید!به هر جنبنده ای که اطرافتان هست،بدون توجه به دوست یا دشمن بودنش،شلیک کنید.

*شرایط: در حالی که مهمات بسیار کمی دارید،به یک clicker میرسید که وسط یک سالن ایستاده و راه شما را بسته است.

-برخورد یک آماتور: یک تکه آجر به سرش پرتاب کنید و در حالی که گیج شده است از منطقه فرار کنید.

-برخورد یک حرفه ای: خب مطمئنا اگر یک حرفه ای باشید،نباید تا به حال فهمیده باشید که وقتی جوئل یک تکه سنگ یا آجر در دستش می گیرد،آن را مستقیما به سمت سر دشمنان پرتاب می کند.خب با این فرض،تکه آجر را به شکل دستی نشانه روی کنید،اما به جای اینکه آن را به سمت دشمن پرتاب کنید،آن را به نقطه ای نزدیک محل اختفایتان بزنید.حالا از اینکه او را به سمت خود کشانده اید خوشحال باشید و همان طور که در بخش قبلی گفته شد چراغ قوه ی تان را خاموش کرده و …!

*شرایط: برای اولین بار وارد اتاقی پر از استاکرها می شوید.

-برخورد یک آماتور: رفتار این دشمنان جدید را مشاهده کنید،حال به آرامی مسیر مناسبی برای عبور از منطقه پیدا کنید،سعی کنید جلب توجه نکرده ودشمنان را یکی یکی از پای درآورید.

-برخورد یک حرفه ای: استاکر ها را با دشمنان عادی یکی فرض کنید،چرا که شما طبق معمول چراغتان را خاموش کرده اید و شناخت دشمنان در تاریکی نیز کار آسانی نیست.یکی از دشمنانی را که پشت یک ستون است را پیدا کرده و منتظر شوید تا از پشت ستون بیرون بیاید،در حالی که یک استاکر دیگر دارد از کنار به شما حمله می کند،با میله به او ضربه ای وارد کنید و برای اطمینان از مرگش یک گلوله بهش شلیک کنید.خب استاکر اول تاکنون باید شما را له کرده باشد.به او توجهی نکنید و سعی کنید سایر دشمنان را بکشید؛احتمالا باید فهمیده باشید که استاکرها از شما بسیار باهوش تر هستند!



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:35 | نویسنده : Ali |

۹۲/۰۴/۰۶

استدیو “Just Add Water” به بازسازی نسخه اول «متال گیر سالِد» علاقه نشان داد

استدیو “Just Add Water” به فرصت بازسازی نسخه اول «متال گیر سالِد» با موتور Fox علاقه نشان داده و نامه ای را برای کوجیما ارسال کرده و علاقه اش را بیان کرده است.

این در حالی است که اندکی پیش هیدئو کوجیما خالق این سری بازی به بازسازی نسخه اول «متال گیر سالِد» توسط یک استدیو third-party خارجی علاقه نشان داد.

او گفت:”اگر استدیو و یا تیمی خلاق باشد که بتواند نسخه اول متال گیر سالِد را بازسازی کند من به انجام آن تمایل دارم”.

بنابراین استدیو “Just Add Water” به کوجیما نامه داده است و گفته:

“ما در سایت خبری VG247 با هیجان این خبر را خواندیم که شما به دنبال یک استدیو برای بازسازی نسخه اول متال گیر سالِد با موتور Fox هستید که تیم شما با تلاش تمام آن را خلق کرده است.

ما در این استدیو دلایل منطقی برای انجام این کار داریم:

  • ما تجربه کار کردن با یک ip افسانه ای (Oddworld Inhabitants) را داریم و طوری با آن رفتار کردیم که لایق آن بود.
  • تعدادی از اعضای تیم ما هوادار شدید متال گیر سالِد هستند که اطلاعات خوبی از این سری بازی دارند.
  • ما واقعا واقعا مشتاق به انجام این کار هستیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد توانایی ما لطفا نسخه HD بازی Oddworld: Stranger’s Wrath را که برای PlayStation3, VITA و PC عرضه شد بررسی کنید.

ما مشتاقانه منتظر پاسخ شما هستیم.”

کوجیما هنوز به این نامه پاسخ نداده است.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:32 | نویسنده : Ali |

۱۳۹۲/۰۴/۰۸

آخر هفته ی دیگر، در “لبه ی سیاره ۲″ اکس پی دو برابر دریافت کنید

بازی کنان “لبه ی سیاره ۲″ (PlanetSide 2) آخر هفته ی آینده اکس پی (XP) دو برابر دریافت خواهند کرد.


مارگارت کران (Margaret Krohn) در فروم سایت این بازی با معرفی “بوست های قهرمانانه” نوشت:

“من فقط میخواستم به شما بگویم که داشتن یکی از این پسرای بد (بوست ها) زمانی که XP دوبرابر است – مثل آخر هفته ی بعد – میتواند فوق العاده باشد!”
“از این اتفاقات طول اعیاد و روز های تعطیل زیاد می افتد”

این بوست ها به مناسبت چهارم جولای، از پنجم جولای در دسترس خواهند بود.همچنین این بازی از آگوست حاوی ماموریت های ساخت بازیکنان خواهد بود.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:31 | نویسنده : Ali |

انتشار اولین تصویر از فصل چهارم «مردگان متحرک»

امروز اولین کاور رسمی از فصل چهارم سریال محبوب و موفق “مردگان متحرک” منتشر شد که می توانید در این پست مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می کنید ظاهرا خبری از اصلاح صورت نیست و نسبت به فصل قبل با صورت ها و چهره های نا متمدن تری رو به رو خواهیم شد، همچنین وجود اسب در این تصویر هم می تواند اشاراتی به حضور این حیوان بجای اتومبیل در دنیای وحشی داشته باشد و نسبت به فصل اول نقش کلیدی تری از اسب ببینیم، همچنین ظاهرا شاهد بازگشت پر قدرت “واکر” ها هستیم و مانند فصل دوم و سوم این موجودات فقط جنبه قلع و قمع کردن نخواهند داشت. نکته دیگری که قابل ذکر است وجود شخصیت “دریل دیکسون” به عنوان یکی از نقش اصلی های این فصل است، زیرا اگر دقت داشته باشید در سه فصل گذشته با وجود محبوبیت فوق العاده این شخصیت، دریل همیشه نقش سوم یا چهارم سریال را میگرفت اما ظاهرا در این فصل در کنار ریک به عنوان یکی از شخصیت های کلیدی حضور خواهد داشت



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:29 | نویسنده : Ali |

۱۳۹۲/۰۴/۱۴

سازنده ی عنوان Warframe پلی استیشن ۴ را تحسین می کند, دوال شاک ۴ بهترین کنترلر است

سازنده ی بازی Warframe، استودیو Digital Extremes قرار است همزمان با لانچ PS4 بازی F2P خود را برای این کنسول عرضه کند.در این مصاحبه با سایت VG247 آنها در مورد تکنولوژی کنسول و ساختار شبه PC گونه آن سخن گفته و همچنین به تحسین از کنترلر آن پرداخته اند.


بازی هم اکنون برای PC در دسترس است اما هنگام عرضه نسخه PS4، این دو نسخه تفاوت خاصی نخواهند داشت.
تقریبا هر دو نسخه برابر و یکسان بوده و قابلیت Cross Play بین PC و PS4 وجود خواهد داشت تا نهایت تجربه آنلاین را به ارمغان بیاورد.
سازندگان همیشه تاکید کرده اند که نمی خواهند بین نسخه های مختلف هیچ گونه تفاوتی وجود داشته باشد.
وقتی از آنها سوال شد که آیا خود آنها به سراغ سونی رفتند یا خیر، یکی از کارگردانان بازی، جناب Steve Sinclair، در جواب گفت:

“در واقع آنها(سونی) به سراغ ما آمدند.فکر میکنم قضیه مربوط به ۴ ماه پیش باشد.در آن زمان ما در حالت open Beta بودیم و طبقچارت های استیم به خوبی از بازی استقبال شده بود.سپس سونی با James (صاحب DE) تماس گرفت و گفت: ” هی … نظر شما درباره آوردن Warfarme به کنسول نسل بعدمان چیست؟”
ما مکالمه ای در حدود ۳۰ ثانیه درباره آن داشتیم (بین اعضای داخلی خود) و سپس (بعد از قبول درخواست سونی) آنها تعداد زیادی کیت توسعه (dev-kit) را برای ما ارسال کردند و سه ماه بعد از آن ما در E3 بودیم در حالیکه Warfarme را در حال اجرا بر روی PS4 نشان میدادیم.”

این نکته که چقدر سریع آنها توانستند بازی را بر روی PS4 و آن هم به صورت قابل بازی بیاورند، دلالت بر این دارد که چقدر معماری PS4 و پلتفرم PC شبیه به هم هستند.از جناب Sinclair درباره اینکه در واقعیت چقدر دو پلتفرم با یکدیگر تطابق دارند سوال شد و او در جواب گفت:

“مدتی طولانی بود که Warframe از رابط ۶۴ بیت و DX11 پشتیبانی میکرد.در مورد PS4 نیز شباهات زیادی بین معماری هر دو وجود دارد.آنها(سونی) هسته های زیادی را در آن جای داده اند.من بسیار شگفت زده بودم که چقدر سریع توانستیم
بازی را بر روی PS4 بیاوریم و فکر میکنم که سونی نیز همانگونه بود.
وقتیکه ما به E3 رفتیم و مردم گفتند “خدای من این بر روی PS4 است.عالی به نظر میرسد.”
شاید آنها از طرفداران بازی بودند و قصدشان تمجید از ما بود، ولی گفتند که یکی از بهترین بازیهایی بود که در مراسم دیدند.
سه ماه خود دلیلی بر این امر است که چقدر توسعه بازیهای PS4 برای سازندگاه راحت است.آن (PS4) واقعا خارق العاده است.
آنچه که خیلی مرا تعجب زدهکرده قدرت زیاد GPU آن است
- گرافیک (کنسول) بسیار بسیار بالا(high-end) است.”

این راحتی کار با PS4 و سادگی ساختار آن در استفاده و به کار گیری ، به نظر طیف زیادی از سازندگاه مستقل را نیز به سمت خود جذب کرده است.Sincalir تاکید کرد که در حالیکه PS3 کنسولی قدرتمند بود ولی مدیریت (سخت افزار آن) سخت بود در حالیکه PS4 علاوه بر اینکه مانند پدر خود قدرتمند است،قابل مدیریت نیز هست.
این استدیو همچنین تحت تاثیر DualShock 4 قرا گرفته است و اگر بازیباز ها خود انتخاب کنند بخش لمسی کنترلر به آنها اجازه می دهد در بازی از کنترل لمسی (برای برخی قابلیت ها و ویژگی ها) استفاده کنند. او افزود:

“چیزهای جالبی در PS4 هست که در حال بهره بردن از آنها هستیم.DualShock 4 بهترین کنترلی است که تا به حال در دستان خود گرفته ام.بسیار در مورد آن هیجان زده هستم.آن کنترل لمسی دارد.در E3 ما برخی حرکات لمسی برای فعال کردن قابلیت ها (ـی داخل بازی) را نشان دادیم که مردم نیز فکر میکردند خیلی جالب هستند.
ویژگی های اجتماعی نظیر دکمه “Share” وجود دارد.همه اینها ویژگیهایی
هستند که با PS4 همراهند.”

نظر شما در مورد PS4 و ساختار آن چیست؟ به نظر شما آیا سونی سیاست های خوبی را در مورد PS4 پیاده سازی کرده است؟
آیا جذب سازندگاه مستقل به سمت PS4 حرکتی خوب از سمت سونی است؟



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 11:27 | نویسنده : Ali |

  مــَــטּ یـڪ عـُـذرפֿــواهـــے بـــہ "פֿــــُـوבم" بدهـڪـآرمـــ !!!


بــَـراے اینـڪــہ احسآسآتـــے بـوבمــ . . 

بــَـراے اینـڪــہ یـڪ رو بـوבمــ . . 

بــَـراے اینـڪــہ انسـآטּ بـوבمــ . . 

بــَـراے اینـڪــہ غـُـرورمـــ رو شـڪستـمــ . .

"פֿــــُــوבم" منـُـو ببـפֿــش . .

bbcqp3h5x862j33dclt.jpg

 

†ɢα'§ :
جمعه 14 تير 1392 11:37 |- رها -| Oηe CM

 



تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, | 12:34 | نویسنده : Ali |

تنظيمات پيشرفته IE9 را با احتياط تغيير دهيد

براي دسترسي به تنظيمات پيشرفته IE9، روي آيكون چرخ‌دنده در سمت راست و بالاي پنجره IE9 كليك كرده و گزينه Internet Options را انتخاب كنيد. سپس به برگه Advanced برويد. در كادر Settings مي‌توانيد گزينه‌هاي مختلفي را در قالب گروه‌هاي متعدد مشاهده كنيد.

 

ـ Reuse windows for lunching shortcuts يكي از گزينه‌هاي گروه Browsing است.

ممكن است حين مشاهده يك صفحه‌وب از طريق نرم‌افزار Mail clientتان مانند Outlook پيغامي مبني بر دريافت يك نامه الكترونيك جديد مشاهده كنيد. اگر اين نامه حاوي يك لينك اينترنتي باشد، با كليك روي آن خواهيد ديد كه صفحه وب جديد روي صفحه وبي كه در حال مشاهده‌اش بوديد، باز مي‌شود! البته با استفاده از دكمه Back مرورگر مي‌توانيد بسادگي به صفحه قبل بازگرديد، اما اگر مي‌خواهيد در موارد مشابه با كليك روي يك لينك، صفحه جديد در اينترنت‌اكسپلورر باز شود، ‌بايد اين گزينه را از حالت انتخاب خارج كنيد.

مشابه اين گزينه را در مرورگرهايي همچون فايرفاكس نيز خواهيد يافت.

 

ـ حتما تاكنون هنگام باز كردن يك وب‌سايت با پيغام‌هاي خطاي IE مواجه شده‌ايد. اين پيغام‌ها به صورت پيش‌فرض به‌گونه‌اي است كه براي كاربران عادي قابل درك باشد؛ اما ممكن است با استفاده از آنها نتوان بدرستي مراحل عيب‌يابي را پيمود.

اگر اين‌گونه پيغام‌هاي خطا نمي‌تواند شما را براي حل مشكل ياري كند، بهتر است گزينه Show Friendly HTTP error messages را از حالت انتخاب خارج كنيد. در اين صورت منبع خطا را به صورت مشخص‌تر خواهيد يافت. البته استفاده از اين‌گونه پيغام‌هاي خطا جهت عيب‌يابي براي كاربران عادي كار دشواري خواهد بود.

 

ـ در برخي صفحات وب، لينك‌هايي به ديگر صفحات وب گنجانده شده‌است. در IE اين لينك‌ها به صورت Underline قابل مشاهده است. در تنظيمات پيشرفته IE مي‌توانيد اين مقدار پيش‌فرض را براي لينك‌ها تغيير دهيد. اگر از زيرمجموعه گزينه Underline links، مقدار Hover را انتخاب كنيد، فقط هنگامي كه ماوس را روي لينك نگه داريد Underline مي‌شود و انتخاب گزينه Never هم كلا خط اضافي را از ذيل لينك‌ها حذف مي‌كند.

 

ـ در گذشته درباره نحوه عملكرد AutoComplete در IE و گزينه‌هاي موجود در پنجره تنظيمات آن صحبت كرده‌ايم. مي‌توانيد در برگه Content روي دكمه Settings در قسمت AutoComplete كليك كنيد تا پنجره مورد بحث باز شود.

اما از طريق برگه Advanced مي‌توانيد اين قابليت را به صورت كامل غيرفعال يا فعال كنيد. براي اين منظور ‌بايد گزينه …Use inline AutoComplete را مورد بررسي قرار دهيد. همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد، در گروه Browsing دو گزينه با اين عنوان وجود دارد كه يكي براي تنظيمات IE و ديگري مربوط به Windows Explorer و پنجره Run ويندوز است.

در نظر داشته باشيد اگر گزينه مربوط به IE را غيرفعال كنيد، در واقع AutoComplete را براي نوار نشاني Windows Explorer و... نيز غيرفعال كرده‌ايد.

براي اين دو گزينه، حالت پيش‌فرض مناسب‌ترين انتخاب است.

 

ـ اگر شما نيز از جمله كاربراني هستيد كه در يك پنجره IE تعداد زيادي تب باز مي‌كنيد، حتما مي‌دانيد كه با استفاده از كليد تركيبي Ctrl+Tab مي‌توانيد به ترتيب باز شدن تب‌ها (از چپ به راست!) بين آنها سوئيچ كنيد؛ اما هنگامي كه تعداد تب‌ها بسيار زياد باشد، شايد اين روش چندان به كارتان نيايد.

 

اگر گزينه …Use most recent order را در حالت انتخاب قرار دهيد، نحوه عملكرد كليد تركيبي Ctrl+Tab تغيير خواهد كرد. در اين صورت ملاك عملكرد اين كليد تركيبي، ترتيب مشاهده تب‌ها خواهد بود نه ترتيب بازشدن آنها. فرض كنيد از ميان انبوه تب‌هاي باز شده مشغول مشاهده يكي از آنها بوده‌ايد. سپس تب ديگري را باز كرده‌ايد؛ حال مي‌توانيد با استفاده از اين كليد تركيبي بسادگي به تب قبل بازگرديد.

بهتر است اين گزينه را حتما فعال كنيد.

 

ـ گزينه بعدي، Use Passive FTP است. توضيح جامع اين گزينه در بحث ما نمي‌گنجد. همين‌قدر بدانيد كه براي استفاده از مد Passive براي FTP ‌بايد ابتدا گزينه Enable folder view for FTP sites را از حالت انتخاب خارج كنيد، سپس Use Passive FTP را فعال كنيد.

ممكن است براي اين‌كه بتوانيد از پشت برخي فايروال‌ها يا از طريق يك DSL Modem به يك سرور FTP دسترسي پيدا كنيد، نياز به اعمال اين تنظيمات داشته باشيد.

 

ـ احتمال دارد هنگام استفاده از نرم‌افزارهاي متن‌خوان يا هنگام استفاده از صفحات لمسي در پيمايش (Scrolling) صفحات IE دچار مشكل شويد و نيز نرم‌افزار متن‌خوان شما در تفكيك لينك‌هاي مختلف موجود در يك صفحه وب دچار مشكل شود. در اين دو حالت بهتر است گزينه Use smooth scrolling را از حالت انتخاب خارج كنيد.

گروه بعد كه در تنظيمات پيشرفته اينترنت‌اكسپلورر مورد بررسي قرار مي‌گيرد، گروه Multimedia است

 

ـ حتما مي‌دانيد اگر اندازه تصويري كه در يك صفحه وب باز مي‌شود، از اندازه پنجره‌ باز شده بزرگ‌تر باشد، به صورت خودكار تصوير آنقدر كوچك مي‌شود كه به صورت كامل در آن پنجره قابل مشاهده شود. اگر مايليد اين حالت را غيرفعال سازيد، ‌بايد گزينه Enable automatic image resizing را از حالت انتخاب خارج كنيد.

مي‌توانيد براي سريع‌تر باز شدن صفحات وب، گزينه Play animation in webpages را غيرفعال كنيد. در اين صورت برخي تصاوير متحرك در صفحات وب نظير آنچه يك تصوير با پسوند GIF مهيا مي‌كند، بارگذاري نخواهد شد. البته در نظر داشته باشيد غيرفعال كردن اين گزينه ممكن است تأثير چنداني روي كدهاي جاوا و... نداشته باشد!

 

ـ با باز شدن برخي وب‌سايت‌ها و بويژه وبلاگ‌ها، بلافاصله يك فايل صوتي اجرا مي‌شود كه ممكن است برايتان مزاحمت ايجاد كند! براي غيرفعال كردن صداهاي اضافي موجود روي صفحات وب‌، مي‌توانيد گزينه Play sound in webpages را از حالت انتخاب خارج كنيد.

 

ـ براي سريع‌تر باز شدن صفحات وب هنگامي كه از اينترنت كم‌سرعت استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد گزينه Show picture را غيرفعال كنيد. در اين صورت هنگام باز شدن صفحه وب، تصاوير موجود در آن بارگذاري نخواهند شد. شماره بعد، آخرين شماره از مباحث IE9 خواهد بود.



تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, | 11:40 | نویسنده : Ali |
  • دریای‌خزر چطور شناگران را غرق‌می‌کند؟

 

دریای‌خزر چطور شناگران را غرق‌می‌کند؟

در پایان تابستان هر سال آمار و ارقام غرق شدگان دریاهای کشور اعلام می‌شود؛ رقمی که در سال گذشته 1072 نفر بود و از ابتدای امسال هم تا به حال 110نفر براورد شده است.

 

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی 43.6درصد از غرق شدگی‌ها در تابستان اتفاق‌می افتد که بیش از نیمی از آنها در دریای خزر هستند. اتفاقی که کارشناسان مرکز ملی اقیانوس شناسی معتقدند به خاطر ویژگی‌های خاص دریای خزر رخ‌می دهد که اگر به آن آشنا باشید،‌می توانید از غرق شدن نجات پیدا کنید.

 

شنا در دریا هرگز مشابه شنا در استخر نیست و علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگی‌های آب دریا را هم شناخت. آب شور دریا در صورت برخورد با چشم، سوزش چشمی دردناکی ایجاد می‌کند و تمرکز شناگر را کاملاً از بین برده و او را در یافتن مسیر ساحل ناتوان می‌کند. در صورت ورود آب دریا به نای و ریه فرد، سرفه‌های شدیدی ایجاد می‌شود که عملاً شنا کردن را غیرممکن ساخته و شناگر کاملاً مستأصل می‌شود.

 

ضربات امواج دریا، فرد را با خود به این سو و آن سو برده، تمام توان و انرژی وی را‌می گیرد. گل‌آلود بودن آب‌های ساحلی دریای خزر موجب می‌شود که حتی با عینک شنا هم نتوان در زیر آب چیز زیادی مشاهده کرد و مثلاً ناحیه کم‌عمق را از عمیق تشخیص داده یا فرد در حال غرق شدن را در زیر آب یافت.

 

فردی که در چنین شرایطی به دام افتد، بسیار دشوار بتواند خود را از مهلکه نجات دهد. ضمناً مطابق یک اصل، برای شنای افراد بالغ در آب‌های دریایی با عمق بیش از یک و نیم متر، نه تنها آنها باید فنون شنا را به خوبی بدانند بلکه لازم است به توان فیزیکی و استقامات بدنی بالای خود نیز اطمینان داشته باشند. حتی با وجود مهارت بالا و توان بدنی فوق‌العاده، هنوز هم دریا جای امنی برای شنا نیست.

 

متهم اصلی: جریان‌های ساحلی

جریان‌های ساحلی خطرناک ترین و خاموش ترین قاتلان دریای خزر هستند. امواج دریا با حرکت به سمت ساحل حجم زیادی از آب را به طرف خشکی منتقل می‌کنند. این حجم وسیع آب ‌باید دوباره به داخل دریا برگردد و به همین دلیل، در نقاطی از ساحل به صورت تقریباً غیر قابل پیش‌بینی، درون آب دریا آب‌راهه‌هایی به طرف دریا ایجاد می‌شود که در آن آب با سرعت زیادی بر خلاف جهت امواج (یعنی از سمت ساحل به سمت دریا) جریان پیدا‌می کند.

 

این جریان‌ها کاملاً از امواج آب متفاوت هستند و به آنها جریانهای ساحلی، جریان‌های شکافنده (Rip Currents)، یا جریان‌های مرگبار گفته می‌شود که در بسیاری نقاط جهان و بویژه در سواحل دریای خزر، تلفات جانی بسیاری را به بار می‌آورند.

 

جریان شکافنده از بالا شبیه یک بادبزن دستی است که دسته آن به سمت ساحل، و دهانه آن به سمت دریا قرار دارد. دسته این بادبزن بیشترین قدرت را دارد و صرف‌نظر از اینکه شناگر چقدر شنا بلد است یا چقدر توان جسمی دارد، عملاً برگشت او به سمت ساحل را غیر ممکن‌می کند و او را سریعاً با خود به داخل دریا می‌کشاند.

 

سرعت این جریان معمولاً از رکورد سرعت شنای المپیک هم بالاتر است؛ به این معنی که حتی بهترین قهرمان شنای المپیک هم نمی‌تواند بر خلاف آن شنا کرده و به طرف ساحل برگردد.

 

عرض جریان شکافنده بین 3 تا بیش از 60 متر، و طول آن به داخل دریا بسیار متفاوت است. گاهی فقط در ناحیه شکسته شدن امواج یا همان محلی که موج فرو ریخته و کف سفید رنگ تشکیل می‌دهد بوده قرار دارد و گاهی نیز تا ده‌ها متر به داخل دریا کشیده می‌شود.

 

جریان شکافنده الزاماً مختص دریاهای طوفانی و مناطق پرخطر نیست. خیلی وقت‌ها مردم در دریا مشغول شنا کردن بوده اند، همه چیز عادی و خوشآیند به نظر می‌رسیده، اما در همین بین یک نفر در میان جریان شکافنده به سادگی و بی‌سروصدا غرق شده است

 

علائم جریان شکافنده

جریان شکافنده الزاماً مختص دریاهای طوفانی و مناطق پرخطر نیست. خیلی وقت‌ها مردم در دریا مشغول شنا کردن بوده اند، همه چیز عادی و خوشآیند به نظر می‌رسیده، اما در همین بین یک نفر در میان جریان شکافنده به سادگی و بی‌سروصدا غرق شده است.

 

مواقعی که دریا موّاج است، احتمال تشکیل جریان‌های شکافنده بسیار زیاد است. بنابراین در این شرایط نباید وارد آب دریا شد و بهترین کار این است که شنا را به زمانی دیگر موکول کنید و از زیبایی‌های ساحل لذت ببرید. توجه داشته باشید که جریان‌های شکافنده در تمام دریاها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها می‌توانند رخ دهند.

 

تشخیص زمان تشکیل جریان شکافنده برای افراد عادی دشوار است. اما برخی نشانه‌های قابل رۆیت جریان‌های شکافنده عبارتند از:

 

1.آب در محل جریان شکافنده آرام و بدون موج است.

 

2.رنگ آب در محل جریان شکافنده با بقیه نقاط تفاوت دارد.

 

3.خطی از آب کف آلود، خزه یا زباله در محل جریان شکافنده به سمت دریا حرکت می‌کنند.

 

4.امواجی که به سمت ساحل می‌آیند، در محل جریان شکافنده دچار شکست می‌شوند.

 

5. در بسیاری از نقاط در سواحل گیلان و مازندران ساحل ماسه‌ای است. در ساحل ماسه‌ای علایمی شبیه اشکال هلالی وجود دارد. نوک هلال جایی است که جریان شکافنده تشکیل‌می شود.

 

چطور فرار کنیم؟

اگر درون یک جریان شکافنده گرفتار شدید، قبل از هر چیز آرامش خود را حفظ کنید. دوم اینکه هرگز، هرگز و هرگز بر خلاف جریان شکافنده و به سمت ساحل شنا نکنید. این کار شما را کاملا خسته‌می کند و وقتی از رمق افتادید به راحتی غرق‌می شوید. در عوض خود را بر روی آب نگاه دارید. حالا دو گزینه پیش روی شماست:

 

1- اگر توان بدنی بالایی برای شنا دارید

به صورت موازی با ساحل حرکت کرده و از مسیر جریان کاملاً خارج شوید و سپس به صورت مورب به سمت ساحل برگردید.

 

یا اینکه برای خروج از جریان شکافنده، موازی با ساحل در عمق آب شنا کنید. در اعماق زیرین آب، جریان شکافنده قدرت کمتری دارد. لذا می‌توان به این طریق از مسیر جریان فرار کرده، آنگاه از آب عمیق به آرامی و به صورت مورب به سطح بازگشت و به صورت مورب به ساحل برگشت. دقت کنید که این روش نیازمند توانایی حبس نسبتاً طولانی تنفس می‌باشد.

 

2- اگر توان بدنی معمولی دارید

هم جهت با جریان به سمت دریا حرکت کنید. معمولاً جریان پس از طی چندین متر تا چند ده متر، قدرت خود را از دست می‌دهد. در اینجا می‌توانید با صورت موازی با ساحل از جریان فرار کرده و پس از طی چندین متر و دور شدن از جریان، ابتدا نفس بگیرید، سپس تقاضای کمک کنید و بعد به صورت مورب به سمت ساحل برگردید.

 

معمولاً دریا در خارج ناحیه شکست امواج آرام‌تر است. ناحیه شکست امواج، ناحیه‌ای است که موج در آنجا فرو ریخته و به رنگ کف سفید دیده می‌شود، و این ناحیه برای شناکردن مناسب نیست. بنابراین شناگری که بتواند خود را در در خارج ناحیه شکست امواج روی سطح آب نگاه دارد، از جریان شکافنده در امان خواهد بود (البته به طور کلی فاصله گرفتن زیاد از ساحل برای بیشتر شناگران به هیچ وجه قابل توصیه نیست).

 

یک نکته مهم

اگر تشخیص دادید که کمکی به شما نخواهد رسید و باید با توان خود به طرف ساحل برگردید، همراه با امواج خود را به ساحل برسانید. هنگامی که امواج بزرگ به سمت شما می‌آیند، چند ثانیه نفس بگیرید و حدود یک متر زیر آب بروید تا از ضربه موج در امان بمانید.

 

توجه داشته باشید که ممکن است دوباره درون جریان شکافنده دیگری گرفتار شوید. در این هنگام نیز شک نکرده و اجباراً همراه آن به سوی دریا برگردید، ولی مجدداً بر طبق اصول پیش‌گفته به سمت ساحل بازگشت کنید.

 

این توصیه‌ها را جدی بگیرید

 

1.جریان شکافنده معمولاً بسیار قوی بوده و به راحتی می‌تواند حتی جان شناگران بسیار ماهر را به خطر اندازد. اگر شما یا عزیزانتان هنوز شنا در دریا را کاملِ کامل فرا نگرفته‌اید، اگر به توان بدنی خود برای شنا کردن در دریای مواج و فنون شناور نگه داشتن خود بر روی موج اطمینان ندارید، بهترین کار این است که در دریا شنا نکنید. یا لااقل در همان لبه دریا از خنکی آب لذت ببرید، و دچار دردسرهای فوق و مصیبتهای جبران‌ناپذیر نگردید.

 

2.در بستر آب سواحل دریای خزر (به ویژه از آستارا تا نکا) پشته‌های ماسه‌ای وجود دارد که با ایستادن بر روی آنها تصور می‌شود که در ناحیه کم‌عمقی حضور داریم. ولی با فقط اندکی جابه‌جایی، عمق آب شدیداً افزایش می‌یابد؛ ضمناً پشته‌های ماسه‌ای ناپایدار بوده و گاهی زیر پای فرد فرو ریخته و او را در عمق زیاد آب گرفتار می‌کنند.

 

3.در برخی مناطق هم عمق آب به صورت ناگهانی زیاد می‌شود. این حالت مشابه این است که بر روی لبه کوهی حرکت کنید که با یک قدم به جلو، زیر پایتان درّه‌ای پدیدار شود. فردی که شنا بلد نباشد، دیگر نمی‌تواند به عقب برگردد و  به همین راحتی جان خود را از دست می‌دهد.

 

4.بالا آمدن آب دریای خزر در چند سال اخیر موجب شده که بسیاری از ساختمانها و تأسیسات ساحلی، و چاه‌های آب و فاضلاب آنها، در زیر آب ساحل مدفون شوند. در سواحلی که پاکسازی صورت نگرفته، شناگر در هنگام شیرجه ممکن است با اشیاء چوبی و فلزی و سنگی به جای مانده از این ساختمانها برخورد کند. ضمناً چاه‌های آب و فاضلاب می‌توانند شناگران را به داخل خود بمکند.

 

5.لذا اگر قصد شنا دارید؛ در مناطق پاکسازی شده و در حضور نجات غریق به این امر اقدام کنید. و باور کنید که بسیاری از مناطق «شنا ممنوع» با توجه به خطرات ساحل آن ناحیه و متعاقب مرگ‌ومیرهای بسیاری که داشته است به این نام لقب گرفته‌اند.



تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, | 11:36 | نویسنده : Ali |
  • از استرس فرار كنید

 

از استرس فرار كنید

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است كه به خاطر موضوعی نگران‌شده و مدتی را در اضطراب از آن گذرانده باشید.

 

نگرانی به این دلیل كه باعث می‌شود به خودتان بیایید و اقدامی انجام دهید مفید است، اما اگر از كنترل شما خارج شود خود می‌تواند به یك مشكل عمده بدل شود.

 

شبهات و هراس‌های بی‌امان نمی‌توانند روی انگیزه شما تاثیر مثبتی داشته باشند، بلكه برعكس، موجب كاهش انرژی و اختلال در فعالیت‌های روزمره می‌شوند.

 

خبر خوب این كه اضطراب مزمن یك عادت قابل ترك است. شما می‌توانید فكر خود را طوری تربیت كنید كه به زندگی از جنبه‌های مثبت‌تری نگاه كند.

 

اضطراب مداوم باعث بی‌خوابی و كسلی روزانه می‌شود. دیدگاه انسان‌ها نسبت به اضطراب دوگونه است. برخی از جنبه منفی به آن نگاه می‌كنند و بر این باورند كه نگرانی مداوم خطرناك است و موجب آسیب سلامت جسمی آنها می‌شود. این افراد بیم دارند كه كنترل نگرانی خود را از دست بدهند و این نگرانی هیچ وقت متوقف نشود.

 

گروه دیگر كه از جنبه مثبت به نگرانی می‌نگرند فكر می‌كنند نگرانی از رخداد وقایع بد و مشكلات پیشگیری می‌كند و آنها را برای بدترین شرایط آماده می‌سازد و آنها را به سوی كشف راه‌حل رهنمون می‌كند.

 

نگرش منفی یا نگران‌بودن به خاطر نگرانی، موجب افزایش اضطراب و تداوم نگرانی می‌شود.

 

اما نگرش مثبت به نگرانی نیز می‌‌تواند به همان اندازه آسیب زننده باشد. برای آن كه بتوانید به اضطراب و نگرانی خود پایان بخشید باید ابتدا این باور را كه نگرانی هدف مثبتی را دنبال می‌كند، فراموش كنید.

 

وقتی بدانید نگرانی خود مشكل اصلی است و به چشم راه‌حل به آن نگاه نكنید، می‌توانید امیدوار باشید كه كنترل ذهن نگران خود را دوباره به دست بگیرید.

 

یك دوره نگرانی بسازید

 

این كه به خودتان تلقین كنید كه نباید نگران باشید معمولا كارگر نیست. شما نهایتا می‌توانید برای مدت كوتاهی فكرتان را مشغول كارهای دیگر كرده و افكار نگران كننده را برای مدتی مهار كنید ولی هیچ وقت نمی‌توانید به صورت دائم از شر آنها رها شوید. در واقع، این كار اغلب موجب قوی‌ترشدن و تداوم بیشتر این افكار می‌شود.

 

شما می‌توانید با یك آزمایش ساده این مساله را امتحان كنید. چشم‌های خود را ببندید و یك فیل صورتی! را تصور كنید. حالا سعی كنید در مورد آن فكر نكنید.

 

هر كار دیگری خواستید انجام دهید ولی فقط برای پنج دقیقه به فیل صورتی فكر نكنید. خوب حالا چه شد؟ آیا توانستید فكر فیل صورتی را از سرتان خارج كنید؟ توقف افكار معمولا باعث می‌شود توجه بیشتری به موضوعی كه قصد فرار از آن را دارید داشته باشید، اما این به آن معنی نیست كه شما نمی‌توانید كنترل نگرانی را به دست بگیرید. كافی است روش دیگری را امتحان كنید و این همان‌جایی است كه استراتژی به تعویق‌اندازی نگرانی به داد شما می‌رسد. به جای این كه از دست نگرانی فرار كنید به خودتان اجازه دهید برای مدتی آن را پذیرا شوید.

 

برای به تعویق انداختن نگرانی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده كنید:

 

زمان و مكان مناسبی برای نگرانی انتخاب كنید: زمان و مكان مشخصی را برای نگران‌بودن اختصاص دهید. این زمان و مكان باید هر روزه ثابت باشد (مثلا اتاق‌ پذیرایی از ساعت پنج تا20:05 دقیقه بعدازظهر)‌ البته این زمان می‌بایست به هنگام خوابیدن فاصله كافی داشته باشد تا موجب اضطراب شما قبل از خواب نشود. در طول دوره نگرانی اجازه دارید در مورد هر موضوعی كه فكر شما را به خود مشغول كرده است فكر كنید، اما این افكار فقط مربوط به همین دوره‌ است و بقیه روز باید بدون این افكار نگران‌كننده سپری شود.

 

نگرانی امروز را به فردا بیندازید: اگر افكار مضطرب‌كننده به سراغتان آمدند آن را در جایی یادداشت كنید و فكركردن درباره آن را به دوره نگرانی موكول كنید. به خودتان یادآوری كنید كه بعدا فرصت فكركردن در خصوص این موضوع را خواهید داشت، پس لزومی ندارد همین الان فكر خود را مشغول كنید. این كار را برای بعدا بگذارید و فعالیت روزانه خود را دنبال كنید.

 

در دوره نگرانی، فهرست نگرانی‌های خود را مرور كنید: افكار نگران‌‌كننده‌ای را كه در طول روز یادداشت كرده بودید در دوره نگرانی مرور كنید. به این افكار اجازه دهید فقط در طول این دوره شما را نگران كنند. نگرانی‌هایی كه دیگر برایتان اهمیت ندارند را رها كنید و اگر لازم شد طول دوره نگرانی را كاهش دهید و از بقیه روزتان لذت ببرید.

 

به تعویق‌انداختن نگرانی‌ها باعث می‌شود از مقابله با آنها در زمان حال رها شوید. از آنجا كه این نگرانی‌ها را به زمان دیگری موكول می‌كنید، دیگر جدالی برای مهار افكار وجود ندارد. وقتی توانایی به تعویق‌اندازی افكار مزاحم را پیدا كردید درخواهید یافت كه بیشتر از آنچه تصور می‌كردید قادرید نگرانی‌هایتان را كنترل كنید.

 

مشكلات حل‌شدنی را پیدا كنید

 

مطالعات نشان می‌دهند وقتی نگران مشكلی هستید به صورت گذرا اضطراب كمتری را احساس می‌كنید.

 

مرور مشكل در ذهن، شما را از هیجانات دور می‌كند و شما حس می‌كنید كه چیزی را به دست آورده‌اید، اما باید بدانید نگرانی و حل مشكلات از یكدیگر متمایزند.

 

حل مشكل شامل ارزیابی وضعیت، یافتن راه‌حل و عملی‌كردن آن است. از سوی دیگر، نگرانی بندرت موجب رسیدن به راه‌حل می‌شود.

 

نگرانی به این دلیل كه باعث می‌شود به خودتان بیایید و اقدامی انجام دهید مفید است، اما اگر از كنترل شما خارج شود خود می‌تواند به یك مشكل عمده بدل شود

 

هروقت با مساله نگران‌كننده‌ای مواجه شدید، از خودتان بپرسید آیا این مشكل در زمان فعلی وجود دارد یا فكر می‌كنید ممكن است در آینده رخ دهد؟ اگر فكر می‌كنید این مشكل در آینده برایتان پیش خواهد آمد احتمال رخداد آن چقدر است و آیا نگرانی شما واقع‌بینانه است؟ آیا در برابر مشكل یا برای پیشگیری از آن كاری از دستتان ساخته است؟

 

نگرانی‌های قابل حل آنهایی هستند كه می‌توانید بلافاصله برای از بین‌بردن آنها كاری انجام دهید (مثلا اگر نمی‌توانید از پس اجاره‌خانه این ماه برآیید می‌توانید از صاحبخانه درخواست كنید اجاره این ماه را به تعویق بیندازد)‌، اما علیه نگرانی‌های غیرقابل حل نمی‌توانید اقدامی صورت دهید (مثلا اگر یك روز سرطان بگیرم چه كار كنم؟ یا اگر كودكم تصادف كند چه می‌شود؟)‌

 

اگر نگرانی شما قابل حل است ابتدا فهرستی از راه‌حل‌‌هایی كه به ذهنتان می‌رسد تهیه كنید. لازم نیست حتما بهترین راه‌حل را انتخاب كنید.

 

اما اگر مشكل شما از گروه غیرقابل حل بود چه؟ همان‌طور كه قبلا گفتیم نگرانی باعث اجتناب از احساسات ناخوشایند می‌شود.

 

نگرانی باعث می‌شود تا در ذهن خود به دنبال راه‌حل باشید و در دام هیجانات گرفتار نشوید. هنگام نگرانی احساسات شما به طور موقتی مهار می‌شود، اما به محض توقف، تنش و اضطراب بازمی‌گردد و اینجاست كه نگران احساسات موجود خود می‌شوید.

 

تنها راه خروج از این چرخه نامطلوب این است كه یاد بگیرید چگونه احساسات خود را پذیرا باشید. این روش ممكن است ابتدا به خاطر باورهای منفی شما درباره احساسات كمی عجیب به نظر برسد.

 

مثلا شاید بر این باور باشید كه باید همیشه منطقی بوده و كنترل امور را در دست داشته باشید و احساسات‌تان باید همواره معنی و مفهوم خاصی داشته باشند و نباید احساساتی همچون ترس یا عصبانیت را تجربه كنید، اما حقیقت این است كه هیجان و احساسات شما می‌توانند همانند زندگی‌تان آشفته شوند.

 

آنها همیشه مفهوم ویژه‌ای ندارند و همواره خوشایند نیستند، اما تا وقتی كه بتوانید این احساسات و عواطف را به عنوان قسمتی از انسان بودن بپذیرید، می‌توانید بدون درهم شكستگی آنها را تجربه كنید و بیاموزید كه از آنها به نفع خودتان استفاده كنید. دستورالعمل‌های بعدی به شما كمك می‌كند تا تعادل بهتری بین ادراك و احساسات خود برقرار كنید.

 

تردید را بپذیرید

 

فكركردن در مورد اتفاقات ناگوار باعث نمی‌شود زندگی قابل پیش‌بینی داشته باشید. با وجود این كه ممكن است هنگام نگرانی احساس ایمنی بیشتری داشته باشید، اما این فقط یك توهم است.

 

تمركز كردن بر بدترین حالت ممكن از رخداد حوادث ناگوار پیشگیری نمی‌كند بلكه فقط باعث می‌شود از داشتن چیزهای خوبی كه هم‌اكنون دارید لذت نبرید.

 

سوال‌های زیر را از خودتان بپرسید و ببینید كه آیا می‌توانید به بی‌فایده بودن تلاش برای تردید نداشتن پی ببرید یا نه.

 

آیا ممكن است درباره هر چیزی در زندگی مطمئن بود؟ فایده مطمئن‌شدن در مورد وقایع چیست؟ یا آن كه چطور كنارگذاشتن تردیدها می‌تواند در زندگی به شما كمك كند؟ آیا عدم اطمینان می‌تواند پیشگوی مناسبی برای رخداد وقایع ناگوار باشد؟‌ آیا می‌توان با احتمال اندك وقوع یك واقعه ناگوار كنار آمد؟

 

در زمان حال تمركز كنید

 

نگرانی اغلب به زمان آینده و این كه چه اتفاقی ممكن است رخ دهد و شما چه كاری انجام خواهید داد، مربوط می‌شود. معطوف‌كردن توجه به زمان حال یكی از تكنیك‌هایی است كه شما را از نگرانی‌ها رها می‌سازد. در این روش لزومی ندارد به افكار نگران‌كننده بی‌اعتنا باشید یا با آنها مبارزه كنید.

 

در عوض، به راحتی از بیرون به آنها نگاه كنید و هیچ واكنشی نسبت به آنها نشان ندهید. توجه كنید كه اگر به نگرانی‌هایی كه بروز می‌كنند توجه نكنید آنها همانند ابری كه در آسمان حركت می‌كند بسرعت می‌گذرند، اما اگر با نگرانی‌های خود درگیر شدید، دیگر گرفتار می‌شوید.

 

نكته دیگری كه باید به خاطر داشته باشید این است كه احساسات شما خواه ناخواه از اطرافیانتان تاثیر می‌پذیرند. مطالعات نشان داده‌اند كه احساسات مسری هستند. ما بسرعت خلق و خوی دیگران را به خود جذب می‌كنیم حتی اگر آنها را نشناسیم و با آنها صحبت نكرده باشیم ولی افرادی كه زمان بیشتری را در كنار آنان سپری می‌كنیم تاثیر بیشتری روی وضعیت ذهنی ما می‌گذارند.

 

پس سعی كنید زمان كمتری را در كنار كسانی كه به شما استرس وارد می‌كنند، صرف كنید یا این كه اگر صحبت كردن در مورد موضوع خاصی با اطرافیان باعث افزایش استرس شما می‌شود آن موضوع را از بحث‌هایتان كنار بگذارید. افرادی كه در مواقع نگرانی به شما كمك می‌كنند را بشناسید و با آنها در مورد مشكلات خود صحبت كنید و از آنها راهنمایی بگیرید.

 

اگر نگرانی‌های شما مزمن و همیشگی هستند از تكنیك‌های آرام‌سازی كه عضلات را به آرامش دعوت كرده و تنفس‌هایتان را تنظیم می‌كنند، استفاده كنید. از آنجا كه نمی‌توان در آن واحد مضطرب و آرام بود، این تكنیك‌ها آرامش بدن شما را تقویت می‌كنند تا نگرانی‌ها را از خود دور كند.

 

یك فرد، یك روش

 

با وجود این كه بیشتر شما ممكن است تصور كنید تماشای تلویزیون یا خواب اضافی پایان هفته راه‌حل خوبی برای استراحت است، ولی باید بدانید كه هیچ‌كدام از آنها نمی‌توانند آن‌طور كه باید از استرس شما كم كند. برای آن كه به‌طور موثری با استرس مقابله كنید، باید پاسخ‌های طبیعی استراحت بدن را برانگیزید.

 

این كار را می‌توان با تمرین تكنیك‌های آرام‌سازی كه برخی از آنها توضیح داده شد، همانند تنفس عمیق، یوگا و حركات ورزشی ریتمیك مانند دویدن، ركاب‌زدن یا پیاده‌روی انجام داد.

 

هیچ تكنیك آرام‌سازی نیست كه برای همه افراد جوابگو باشد. وقتی می‌خواهید تكنیك آرام‌سازی خود را انتخاب كنید نیازهای خود، سطح آمادگی جسمانی و نوع پاسخ خود به استرس را مد نظر قرار دهید.

 

تكنیك آرام‌سازی مناسب باید با زندگی شما متناسب باشد و تمركز فكری را به شما بازگرداند. در بیشتر مواقع شاید لازم باشد از چندین تكنیك مختلف برای رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده كنید.

 

پاسخ افراد مختلف در برابر استرس با یكدیگر متفاوت است، برخی دچار افزایش پاسخ‌های هیجانی مانند عصبانیت، نگرانی و زندانی‌شدن در قفس استرس می‌شوند.

 

برای این افراد تكنیك‌هایی كه به فرد آرامش می‌بخشند، مانند تمركزگیری، تنفس عمیق و هدایت ذهن از بقیه موثرترند.

 

اگر پاسخ شما به شرایط پراسترس كاهش هیجان و افسردگی و بی‌انگیزگی است، بهتر است از روش‌های محرك اعصاب مانند ورزش‌های ریتمیك استفاده كنید، در صورتی كه پاسخ شما به صورت تركیبی از دو حالت فوق است می‌توانید از پیاده‌روی و یوگا استفاده كنید.

 

نكته مهم در مورد تنفس‌های عمیق برای آرام‌سازی این است كه به جای نفس‌های سطحی از طریق سینه باید یاد بگیرید تا با شكم یك نفس عمیق بكشید و اكسیژن بیشتری را وارد ریه‌ها كنید.

 

برای این كه از تنفس صحیح خود اطمینان حاصل كنید در یك محل راحت بنشینید و یك دست خود را روی قفسه سینه و دست دیگر را روی شكم‌تان گذاشته و به كمك بینی نفس عمیق بكشید.

 

در این حالت دستی كه روی شكم‌تان گذاشته‌اید باید بیشتر از دستی كه روی سینه قرار دارد بالا و پایین برود. هوا را تا جایی كه می‌توانید از طریق دهان خارج كنید. سعی كنید تكنیك‌های آرام‌سازی را صحیح یاد بگیرید و آنها را بدرستی اجرا نمایید تا نتایج قابل قبولی كسب كنید.

 

افكار مزاحم را به چالش بكشید

 

اگر از اضطراب مزمن رنج می‌برید، احتمال دارد نگرش شما به زندگی به گونه‌ای باشد كه آن را هولناك‌تر از آنچه هست تصور كنید، مثلا شاید وقوع شرایط ناگوار را بیشتر از حد واقعی احتمال می‌دهید، خیلی زود روی بدترین حالت ممكن تمركز می‌كنید یا با افكار منفی همانند حقیقت رفتار می‌كنید.

 

ممكن است حتی توانایی شخصی‌تان برای مقابله با مشكلات زندگی را دست‌كم بگیرید و با اولین علامت بروز مشكل از پا درآیید. این نگرش‌های غیرمنطقی و بدبینانه، اغتشاش‌های شناختی نام دارند.

 

هر چند اغتشاش‌های شناختی بر پایه واقعیات نیستند، اما كنارگذاشتن آنها آسان نیست. اغلب اوقات آنها بدون آن كه بدانید به قسمتی از الگوی تفكر شما بدل می‌شوند.

 

برای شكستن این عادات بد فكری و توقف نگرانی و اضطرابی كه به دنبال می‌آورند باید ذهن خود را از اول تمرین دهید.

 

برای شروع، افكاری كه باعث بروز واهمه می‌شوند را شناسایی كرده و جزئیات آنها را یادداشت كنید. سپس به‌جای این كه افكار خود را حقیقی فرض كنید، به آنها به چشم فرضیه‌هایی برای آزمایش نگاه كنید و سعی كنید به سوالات زیر پاسخ دهید.

 

چه شواهدی دارید كه افكار شما درست یا غلط هستند؟ آیا می‌توانید نگرش مثبت‌تر و واقعگرایانه‌تری نسبت به وضعیت موجود داشته باشید؟ احتمال به‌وقوع پیوستن آنچه از آن واهمه دارید، چقدر است؟ اگر این احتمال كم است، نتایج محتمل‌تر چه هستند؟ آیا این افكار به شما كمك می‌كنند؟ چگونه نگران‌بودن در مورد این افكار به شما كمك می‌كند یا چگونه به شما آسیب می‌رساند؟ اگر دوست شما همین نگرانی را داشته باشد به او چه خواهید گفت؟

 

اغتشاش‌های شناختی كه می‌توانند باعث افزایش نگرانی و استرس شوند، عبارتند از: نگرش سیاه و سفید به وقایع بدون هیچ حد وسط (اگر نتوانم موفق شوم، كاملا شكست می‌خورم.)، تعمیم دادن یك تجربه منفی و انتظار صحت‌داشتن آن برای همیشه (چون این بار نتوانستم استخدام شوم، دیگر هیچ وقت نمی‌توانم)، تمركز روی نكات منفی و بی‌توجهی به مثبت‌ها و توجه به تنها چیزی كه مطابق برنامه پیش نرفته در مقابل بقیه چیزهایی كه درست به نتیجه رسیده‌اند.

 

استنتاج‌های منفی بدون شواهد مثلا خواندن فكر دیگران (می‌دانم كه او در ذهنش از من متنفر است) یا پیشگویی (می‌دانم كه اتفاق بدی قرار است برایم بیفتد)‌، انتظار رخداد بدترین حالت ممكن (خلبان گفت وارد توربولانس هوایی می‌شویم، من می‌دانم هواپیما سقوط می‌كند)‌، باور این مساله كه احساسات شما بازتاب واقعیت هستند (اكنون احساس ترس عجیبی دارم، یعنی قرار است آسیب جسمی ببینم)‌، داشتن قانونی برای انجام دادن و انجام ندادن یكسری از كارها و تلاش‌ فراوان برای شكستن این قانون.

 

برچسب‌زدن به خودتان برپایه اشتباهات (من شكست خورده‌ام، نادانم، بازنده‌ام)‌، مسوول قلمدادكردن خود برای چیزهایی كه در كنترل شما نیستند (تقصیر من است كه فرزندم تصادف كرد، باید به او می‌گفتم كه در موقع باران با احتیاط رانندگی كند)‌. سعی كنید این موارد را بشناسید و در دام آنها گرفتار نشوید.



تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, | 11:32 | نویسنده : Ali |
تاريخ : دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, | 10:25 | نویسنده : Ali |

 iAnnotate PDF1

iAnnotate PDF v1.1.4

 
 
 
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
تعداد بازديد: 374
موضوع : آفیس , نرم افزار

 

iAnnotate PDF

پیش نیاز: اندروید ۲٫۳ و بالاتر

بدون شک نرم افزار های متعددی جهت مشاهده اسناد PDF برای اسمارت فون های اندرویدی وجود دارد، در این پست قصد معرفی یکی از بهترین نرم افزار ها، جهت مشاهده اسناد PDF را به شما داریم. به کمک نرم افزار iAnnotate PDF می توانید اسناد PDF خود را مشاهده کنید و بر روی آن ها مدیریت کامل داشته باشید. می توانید به آسانی اسناد را ویرایش کنید. از قابلیت اصلی این نرم افزار می توان به اشتراک گذاری اسناد در شبکه های اجتماعی، امکان جستجو در نرم افزار، بهبود رابط کاربری ، امکان حاشیه نویسی و رابط کاربری خوب اشاره کرد.

ادامه مطلب

۱۴ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : شنبه 15 تير 1392برچسب:, | 11:7 | نویسنده : Ali |

 

Lucky Patcher v3.4.3

 
 
 
Rating: 3.0/5 (1 vote cast)
تعداد بازديد: 556

 

 Lucky-Patcher

پیش نیاز: اندروید ۲٫۱  و بالاتر

اگر در نصب برنامه هایی که هنوز نسخه کرک شده آن تولید نشده است با مشکل مواجهه هستید و یا اگر در نصب بازی های اچ دی مشکل دارید، بدون شک نرم افزار Lucky Patcher به کارتان می آید. این نرم افزار این امکان را به شما می دهد تا به آسانی تمامی اپیلیکشن ها را در گوشی خود اجرا کنید. این نرم افزار، لایسنس اپیلیکشن ها را حذف می کند و به راحتی آن را برای شما اجرا می کند. اگر برنامه ای در اختیار دارید که نسخه کرک شده آن در دسترس نیست، این نرم افزار مشکل را برای شما حل خواهد کرد. قابل توجه است که این نرم افزار فقط بر روی گوشی های روت شده نصب می شود.

ادامه مطلب

۱۴ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : شنبه 15 تير 1392برچسب:, | 11:5 | نویسنده : Ali |

 Perfect Viewer789

Perfect Viewer Donate v2.0.2.1

 
 
 
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
تعداد بازديد: 655

 

yaq3fpk0

پیش نیاز: اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Perfect Viewer Donate یک نمایشگر حرفه ای تصاویر برای سیستم عامل اندروید می باشد. به کمک این نرم افزار می توانید عکس ها را سرعت خیلی خوب مشاهده کنید. این نرم افزار تنها یک گالری نیست، بلکه یک ویرایشگر نیز محسوب می شود. به کمک آن می توانید عکس های موجود در گوشی خود را ویرایش نموده و بر روی آن ها افکت های متعددی قرار دهید. از این پس تصاویر خود را به صورت حرفه ای رنگ آمیزی کنید.

ویژگی های اصلی:

ایجاد تصاویر به عنوان تصویر زمینه

پشتیبانی از ویندوز و لینوکس

به اشتراک گذاری فایل ها

تنظیم روشنایی تصاویر

نمایش به صورت اسلاید

مدیریت آسان فایل

ادامه مطلب

۵ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:33 | نویسنده : Ali |

 Firefox Browser for Android789

Firefox Browser for Android v22.0 Final

 
 
 
Rating: 3.4/5 (5 votes cast)
تعداد بازديد: 1,609

 

Firefox Browser for Android

پیش نیاز: اندروید ۱٫۵ و بالاتر

Firefox Browser for Android  یکی از بهترین و پرسرعت ترین مرورگر های تولید شده برای سیستم عامل اندروید می باشد. فایرفاکس از حریم خصوصی شما به شدت محافظت می کند و در برابر هکر های اینترنتی بسیار مقاوم است. شما می توانید صفحات متعددی را با این نرم افزار باز کنید. بدون شک فایرفاکس بهترین مرورگر اندروید می باشد. قابل توجه است که از قابلیت اصلی این نرم افزار می توان به ایمن بودن و پر سرعت بودن مرورگر اشاره کرد.

ویژگی های اصلی:

حفاظت از حریم خصوصی

سرعت بالای مرورگر

سفارشی سازی فایرفاکس

امنیت بسیار بالا

بوکمارک های متعدد

هنگام سازی بسیار آسان

ادامه مطلب

۶ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:32 | نویسنده : Ali |

 Simple Unrar 123

Simple Unrar v2.1

 
 
 
Rating: 2.9/5 (11 votes cast)
تعداد بازديد: 1,269

 

Simple Unrar

پیش نیاز: اندروید ۱٫۶ و بالاتر

Simple Unrar  یک ابزار ساده، اما قدرتمند جهت استخراج فایل ها از حالت RAR می باشد. اگر فایلی از اینترنت دریافت کرده اید و پسوند آن RAR می باشد، این نرم افزار به کارتان می آید. تنهای کافی است وارد نرم افزار شده و فایل را انتخاب کنید، سپس فایل مورد نظر از حالت RAR خارج می شود. قابل توجه است که امتیاز این نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی ۴٫۷ است

ویژگی های اصلی:

استخراج فایل های RAR

نمایش اطلاعات فایل RAR

استخراج فایل در پوشه

قابلیت جستجو در نرم افزار

نگاه داری فایل های خراب

ادامه مطلب

۶ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:31 | نویسنده : Ali |

 Oxford Dictionary of English789

Oxford Dictionary of English v4.3.059

 
 
 
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)
تعداد بازديد: 1,814

 

oxford

پیش نیاز: اندروید ۲٫۰ و بالاتر

Oxford Dictionary of English یکی از بهترین و کامل ترین دیکشنری های موجود برای سیستم عامل اندروید می باشد . بدون شک همه شما با نام و آوازه دیکشنری آکسفورد آشنا هستید. این نرم افزار پس از موفقیت هایی که در سیستم عامل ویندوز به دست آورد، توانست نسخه اندروید آن  را هم تولید کند.  این نرم افزار، دیکشنری انگلیسی به انگلیسی است. این دیکشنری شامل بیش از ۳۵۰،۰۰۰ لغت است که دیگر شما را بی نیاز از هر گونه دیکشنری دیگر می کند. از میان این کلمات، بیش از ۷۵،۰۰۰ کلمه همراه با صوت تلفظ می شوند. شما می توانید واژه های موجود در این نرم افزار را به صورت آمریکایی و بریتانیایی تلفظ کنید که تنها کافی است گزینه مورد نظر را انتخاب کرده تا نرم افزار آن کلمه را برای شما تلفظ کند. اگر به دنبال یک دانشنامه معتبر انگلیسی هستید، بدون شک این نرم افزار بهترین انتخاب خواهد بود. قابل توجه است که این نرم افزار ایده آل برای هر فردی اعم از حرفه ای و آماتور می باشد. هم اکنون بسیاری از دانش جویان و دانش آموزان در خانه و یا در محل کار خود از این نرم افزار استفاده می کنند. همچنین لازم به ذکر است که این نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی امتیاز ۴٫۳ را کسب کرده است

ویژگی های اصلی:

جستجوی پویای کلمات

پشتیبانی از کارت حافظه

قابلیت نگاه کردن به تاریخچه

تلفظ کلمات به صورت آمریکایی و بریتانیایی

استفاه از دیکشنری به عنوان ویدجت در صفحه نمایش

 

ادامه مطلب

۸ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:31 | نویسنده : Ali |

 Bundesliga Pro1245

Bundesliga Pro v2.10.9

 
 
 
Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
تعداد بازديد: 163
موضوع : نرم افزار , ورزشی

 

Bundesliga Pro

پیش نیاز: اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Bundesliga Pro یکی دیگر از نرم افزار های ورزشی برای سیستم عامل اندروید بوده که این امکان را به شما می دهد تا از جدول رده بندی، برنامه مسابقات بوندسلیگا آلمان مطلع شوید. می توانید تنظیمات اطلاع رسانی را خاموش و روشن کنید. از جمله ویژگی های اصلی این نرم افزار دریافت اطلاعات در زمان خاموش بودن صفحه نمایش و انتخاب کردن تیم مورد علاقه می باشد. تعداد تیم های موجود  باشگاه های آلمان در این نرم افزار ۱۸ عدد است.

 

ادامه مطلب

۹ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:29 | نویسنده : Ali |

 Adobe Reader

Adobe Reader v10.6.1

 
 
 
Rating: 4.5/5 (4 votes cast)
تعداد بازديد: 696
موضوع : آفیس , نرم افزار

 

Adobe Reader

پیش نیاز: اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Adobe Reader یکی از بهترین نرم افزار های تولید شده جهت مشاهده اسناد PDF برای سیستم عامل اندروید می باشد.  شرکت ادوب در ابتدا این نرم افزار را برای سیستم عامل ویندوز تولید کرد و سپس نسخه اندروید آن را منتشر کرد. با استفاده از این نرم افزار، به آسانی می توانید اسناد PDF خود را مشاهده کنید. شما می توانید اسناد پی دی اف خود را مدیریت کنید و آن ها را به اشتراک بگذارید. قابل توجه است که این نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی امتیاز ۴٫۵ را کسب کرده است

ویژگی های اصلی:

پشتیبانی از زبان های انگلیسی، چینی سادهشده، چینی سنتی، چک، دانمارکی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، و …

مشاهده اسناد پی د ی اف

امکان جستجو در متن

به اشتراک گذاری اسناد

هنگام سازی بسیار آسان

 

ادامه مطلب

۹ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:28 | نویسنده : Ali |

 Smoothie Photo Editor147

Smoothie Photo Editor v1.1

 
 
 
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
تعداد بازديد: 936

 

Smoothie Photo Editor

پیش نیاز: اندروید ۴ و بالاتر

Smoothie Photo Editor یکی از بهترین نرم افزار ویرایشگر عکس برای سیستم عامل اندروید می باشد. خلاق باشید و نتایج خوبی از این نرم افزار به دست آورید. رابط کاربری این نرم افزار بسیار زیبا است. اگر شما عکسی با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل در اختیار دارید، اصلا نگران نباشید، زیرا این نرم افزار به صورت کامل از عکس های ۱۳ مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. این ویرایشگر، با ابزار های پیشرفته عرضه می شود. با استفاده از این نرم افزار، عکس های خود را به صورت گرافیکی ویرایش کنید. قابل توجه است که این نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی امتیاز ۴٫۷ را کسب کرده است

ویژگی های اصلی:

قرار دادن افکت های متعدد بر روی عکس

در دسترس بودن تنظیمات کنتراست

حذف رنگ های جزئی از عکس

بهبود وضوح عکس ها

ارائه تصاویر شگفت انگیز

قابلیت تنظیم رنگ

ایجاد کاریکاتور

ادامه مطلب

۱۱ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:27 | نویسنده : Ali |

 Flowpaper 698

Flowpaper HD v1.09

 
 
 
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)
تعداد بازديد: 726

 

Flowpaper

پیش نیاز: اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Flowpaper HD یک نرم افزار طراحی برای سیستم عامل اندروید می باشد. این نرم افزار این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از نوک انگشتان خود نقاشی های متعددی بکشید. اگر مایل باشید، می توانید پس زمینه های شخصی برای گوشی خود طراحی کرده و آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. یکی از قابلیت های اصلی این نرم افزار این است که می توانید تصویری را از گالری گوشی انتخاب کنید و آن را سفارشی سازید.

ویژگی های اصلی:

به اشتراک گذاشتن عکس ها با دوستان

بارگذاری عکس از گالری گوشی

سفارشی کردن تصاویر

طراحی منحصر به فرد

ادامه مطلب

۱۲ تیر ۱۳۹۲
 


تاريخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, | 8:25 | نویسنده : Ali |

 

شعر یادت نره


slid2.1  بازی سراسر شادی و خاطره Sher Yadet Nareh هوش و قدرت حافظه شما را به چالش میکشد. در این بازی که بر گرفته از برنامه محبوب تلویزیونی don’t forget the lyrics است آهنگ ها و ترانه های ماندگار ایرانی در دسته بندی های مختلف به شما نشان داده می شود، پس از انتخاب آهنگ دلخواه آن آهنگ برای شما پخش می گردد، اما درادامه آهنگ در نقطه ای می ایستد و شما بایستی ادامه ترانه را حدس بزنید؛ البته در این راه می توانید از ۲ یاور بهره ببرید؛ یاور اول با نشان دادن ۲ جای خالی به یاری شما می آید و یاور دوم هم ۳ گزینه را برای شما نمایان میکند. در انتها هم می توانید رتبه جهانی خود را ببینید. به شما توصیه می کنیم که لذت انجام این بازی را در محیط های خانوادگی و جمع دوستان از دست ندهید.

download

 

 



تاريخ : چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, | 8:49 | نویسنده : Ali |